י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

איך לנהוג במקרה של רשלנות רפואית לפני התיישנות?

באופן כללי ההנחיה היא להגיש את התביעה כמה שיותר סמוך לאירוע, וזאת כדי שיתאפשר לאסוף את סך המסמכים הנחוצים ביתר קלות, לדבר עם הגופים הרפואיים הרלוונטיים לפני שהם משנים מקום עבודה וכדי שיתאפשר לתעד את מהלך השתלשלות הענייניים בצורה מדויקת ומבלי שיישכחו פרטים

איך לנהוג במקרה של רשלנות רפואית לפני התיישנות?
רשלנות רפואית צילום: pixsabay

לא פעם כאשר ישנה בעיה רפואית אנו ניגשים למערכת הבריאות כדי לקבל סיוע, וזאת מתוך אמונה שלמה שהגוף הרפואי רוצה בטובתנו ויפעל בהתאם, אך לעיתים קורה שהפנייה מסתיימת עם נזק חמור, נזק שהיה יכול להימנע לו הייתה ננקטת רמת הזהירות הסבירה שמצופה מהגוף המטפל, ועל כן גם אם לא הייתה כוונה להזיק אך בפועל הנזק (גופני או נפשי) נגרם, טוב לדעת שלכל הפחות אפשרי להגיש תביעה ולזכות בפיצוי כספי משמעותי. פה נחדד שברוב המקרים את התביעה אפשרי להגיש רק עד כשבע שנים מהיום שבו ניתן הטיפול שהוביל לנזק, ועל כן אם המועד מתקרב, יש כמה דברים שעליכם לדעת בכדי לפעול נכונה.

תאריך ההתיישנות

ראשית נרחיב אודות תאריך ההתיישנות, וזאת כי קיימים מגוון מקרים שמשפיעים על התאריך. ובכן ברוב המקרים תאריך ההתיישנות של רשלנות רפואית מתייחס ל-7 שנים מהיום שבו ניתן הטיפול שהוביל לנזק - לאחר מכן לא יתאפשר להגיש תביעה. עם זאת, אם גיליתם את הנזק רק בשלב יותר מאוחר, 7 השנים ייספרו מתאריך הגילוי, אך רק אם לא חלפו 10 שנים. כמו כן, אם הנזק נגרם לילד והוריו בחרו שלא להגיש תביעה, הרי שהילד יכול להגיש בעצמו, אך רק כשימלאו לו 18 שנה, כך שבמקרה זה 7 השנים נספרות מגיל 18.

מקרים לדוגמה לצד ייעוץ מקצועי

עתה ניתן להבין היכן אתם עומדים - אם עדיין אפשרי להגיש תביעה. שנדגים? גם אם הנזק נגרם בגיל שנה וכיום אתם בני 20, הרי שעדיין לא מאוחר - יכולים לפעול עד גיל 25. דוגמה נוספת? אם הטיפול שהוביל לנזק ניתן לפני 8 שנים ורק עתה הסקתם שהמצב שממנו אתם סובלים הנו תוצר ישיר של המהלך הרפואי, הרי שעדיין קיים חלון הזדמנויות (של שנתיים). בכול אופן אם לא בטוחים, תמיד מומלץ להתייעץ עם עורך דין שבקיא בתחום רשלנות רפואית, ופה נציין שלרוב שיחת ההיכרות אינה כרוכה בתשלום והיא בהחלט עשויה להאיר את סיכויי התביעה.

3 דברים, מטרה 1

באופן כללי ההנחיה היא להגיש את התביעה כמה שיותר סמוך לאירוע, וזאת כדי שיתאפשר לאסוף את סך המסמכים הנחוצים ביתר קלות, לדבר עם הגופים הרפואיים הרלוונטיים לפני שהם משנים מקום עבודה וכדי שיתאפשר לתעד את מהלך השתלשלות הענייניים בצורה מדויקת ומבלי שיישכחו פרטים. מכאן שאם המקרה עומד להתיישן, רצוי לעשות שלושה דברים בהקדם: לאתר עורך דין זמין, מנוסה ומקצועי, להתחיל לאסוף מסמכים רלוונטיים ולהעלות על כתב את השתלשלות העניינים. מה עוד? אין לוותר מראש רק כי חוששים שפספסתם את המועד, וגם אם חלפו 7 שנים עדיין מוטב להתייעץ עם עורך דין מומחה, כי ישנן נסיבות יוצאות דופן שכן מאפשרות להוציא את התביעה לפועל. בהצלחה ורק בריאות.

 

רשלנות רפואית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד