י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הבל פיהם • צפו

לא ויתרו: למרות הבידוד, המחנך מסר את השיעור בגמרא בכיתה

מחזה נדיר ומרגש שככל הנראה יכול לקרות רק בימים אלו • מחנך בבית הספר 'נתיבות משה' בקדימה נאלץ להסתגר בביתו בבידוד, אך התלמידים וצוות ההנהלה החליטו שלא לוותר על השיעור במסכת קידושין • כך זה נראה 

לא ויתרו: למרות הבידוד, המחנך מסר את השיעור בגמרא בכיתה
השיעור שנמסר בכיתה צילום: באדיבות המצלם

מרגש: בשעה שמערכת החינוך כבר עומדת לקראת סגר והשבתה כללית. בימים טרופים שכאלו, ישנם שעדיין מנסים לשמור על שגרה ככל האפשר, ובפרט כשמדובר בהנחלת התורה לדור הצעיר.

בבית הספר 'נתיבות משה' שבמושב קדימה המשתייך לחינוך העצמאי, נאלץ המחנך הרב דוד כהן להיכנס לבידוד עקב הוראות משרד הבריאות, אך התלמידים שהיו עסוקים בעיצומה של סוגיית 'שליחות' במסכת קידושין סירבו לוותר.

כנראה שאין דבר העומד בפני הרצון, על אחת כמה כשמדובר בלימוד תורה של תשב"ר. ובעצה אחת של מנהל בית הספר והתלמידים הוחלט כי המחנך ימשיך למסור את השיעור בכיתה, אך לא יגיע בעצמו אלא ימסור את השיעור כשהוא מוקרן על גבי הלוח בשיחה מצולמת, בצורה כזאת שהתלמידים יכולים להשתתף בשיעור באופן פעיל, והוא במקביל יכול לפקח על הנעשה בכיתה.

מנהל בית הספר הרב יוסף קנפלמכר, ארגן בכיתה מקרן ורמקולים, והשיעור התקיים על גבי הלוח, כך שהתלמידים שומעים ורואים את רבם בשיחת ועידה.

בבית הספר מציינים בסיפוק כי התלמידים שיתפו פעולה שאלו שאלות וגילו ערנות רבה במהלך כל השיעור. ולוואי והמחזות האלו ייפסקו במחוזותינו,  אך די בהם כדי לגלות על אהבת וחשקת התורה של תינוקות של בית רבן.

גמרא קורונה בידוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד