י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האירוע לא מאחורינו

בכיר בארגון הבריאות: "הקורונה חמורה מכפי שנדמה לנו"

תחזית פסימית במיוחד: ד"ר דיוויד נבארו, בכיר בארגון הבריאות העולמי אמר אתמול כי "העולם נמצא עדיין בתחילת הפנדמיה. זה אירוע הרבה יותר חמור מכל מה שמתואר בספר או סרט מדע בדיוני" 

בכיר בארגון הבריאות: "הקורונה חמורה מכפי שנדמה לנו"
בית החולים סורוקה בצל הקורונה צילום: Yossi Zeliger/Flash90

ומי במגיפה: משום מה בקרב הציבור ישנה תחושה ש'האירוע מאחורינו', אך לפי הדיווחים המגיעים מארגון הבריאות העולמי, נראה ששם התחזית פסימית מאד. בכיר בארגון הבריאות העולמי, ד"ר דיוויד נבארו אמר אתמול (שלישי) לראשי מערכת הבריאות של בריטניה כי לדעתו מדובר ב"אירוע חמור מכל מה שמתואר בספרי אימה או מדע בדיוני" ולדבריו, "אנו אפילו לא באמצע האירוע".

נבארו, שעמד על הצורך הנדרש להטמיע את ההגבלות בקרב האוכלוסייה, פירט את נתוני התמותה הגבוהים ואמר כי  "העולם נמצא עדיין בתחילת הפנדמיה. זה אירוע הרבה יותר חמור מכל מה שמתואר בספר או סרט מדע בדיוני".

לדבריו, למרות הזמן שחלף מאז התפרצה המחלה לפני כשנה, עדיין אין עליה מידע והסכנה מוחשית. "אנחנו אפילו לא נמצאים באמצע האירוע האיום והנורא הזה", אמר. 

לפי הדיווח בגרדיאן הבריטי אמר נבארו כי : "אנחנו רק מתחילים עתה לראות את ממדי הנזק שהמגיפה גרמה לעולם והיא איומה ביותר במיוחד באירופה. נושאי הבריאות הקשורים במגיפה יצאו מכלל שליטה". הוא עמד על הנזקים שהמחלה גרמה ולא רק בפן הבריאותי. כשלדבריו, " לא מדובר רק במיתון כלכלי, פשיטות רגל של עסקים – אלא גם במספר כפול של עניים ומיליונים שהמגיפה תותיר אחריה עם בעיות חמורות של תת תזונה".

ובמילים אחרות: צריך להתפלל היטב בימי ר"ה הקרובים להסרת רוע הגזירה ולמניעת מגיפה מנחלתנו. 

קורונה ארגון הבריאות העולמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד