י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הרבי מבאיאן מבטיח

הרבי מבאיאן מבטיח לחסידים: מי שנשאר להתפלל בעירו כאילו התפלל איתי

בחצר חסידות באיאן הודיעו כי לאור העליה בתחלואה והקשיים בתחבורה ציבורית במוצאי החג ייפתחו כל בתי המדרשות ברחבי הארץ והרבי מבטיח שמי שישאר בעירו בראש השנה כאילו התפלל בקלויז בירושלים.

הרבי מבאיאן מבטיח לחסידים: מי שנשאר להתפלל בעירו כאילו התפלל איתי
הרבי מבאיאן צילום: שוקי לרר

בחצר חסידות באיאן נערכים לראש השנה והוציאו הודעה כי לאור המצב והעליה בתחלואה ברחבי הארץ, והזהירות היתירה הנדרשת בהתכנסות המונית, "יש להימנע מאוד ככל האפשר להתארח בימי החג אצל ההורים". 

במכתב כותבים בהנהלת החסידות כי לאור הקשיים הצפויים בתחבורה במוצאי החג, לכן עדיף ורצוי להתפלל בקלויז בכל מקומות מושבות בארה"ק, כאיש אחד בלב אחד וברעותא דליבא.

בנוסף, מובא בשם הרבי שביקש למסור בשמו לכל החסידים: כי כל המתפללים בקלויזען ברחבי הארץ יתקבלו תפילותיהם ברחמים וברצון, וכדכתיב "בכל מקום אשר אזכיר את שמי אבוא אליך וברכתיך" והרי הם חשובים כאילו התפללו במחיצתי בקלויז הגדול בירושלים.

בחסידות הוציאו הוראה כי בכדי שיוכלו להתפלל ביישוב הדעת כראוי וכנכון, מן הראוי שכל אחד ואחד יקבע מקום לתפילתו בהקדם האפשרי, בכדי להקל על גבאי הקלויזען להתארגן כראוי בהיכלי הקלויזען ובעזרת נשים ועבור תשב"ר, כשבעז"ה ארגון "שתילים" יעמידו את כל הנדרש ברוחניות ובגשמיות לילדי החמד בכל הקלויזען.

כמו כן, "אזהרה חמורה לכל אחד ואחד, אנשים נשים וטף, שכל מי שהוא או אחד מב"ב אינו חש בטוב או אפי' ספק ספיקא שיש לו אחד מהתסמינים, אין לו ולב"ב לבוא לתפילות בכל הקלויזען דאנ"ש בשום פנים ואופן, ואין להורות שום היתר בזה. בברכת כתיבה וחתימה טובה". 

כך גם בחסידות רחמסטריווקא הוציא הרב אברהם סלונים הודעה לחסידים כי למי שיש תסמינים ואפילו אם הוא רק חושב שיש לו תסמין, שלא יצא מהבית ולא יבוא להתפלל. 

חסידות באיאן ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד