י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תפילות מול הפגנות

יהורם גאון תוקף: "סולם ערכים שאינני יודע מי קובע אותו"

הזמר המפורסם יהורם גאון מתייחס למשבר הקורונה בראיון לבני טיטלבוים בכאן מורשת ותוקף את החלטות הממשלה. "יש מישהו שקובע את סולם הערכים הזה ואינני יודע מיהו, אבל הוא קובע שכאן מותר וכאן אסור"

יהורם גאון תוקף: "סולם ערכים שאינני יודע מי קובע אותו"
יהורם גאון צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

בראיון לבני טיטלבוים ב'כאן' מורשת לרגל הוצאת אלבום פיוטים חדש 'עת שערי רצון', סיפר הזמר והשחקן יהורם גאון על הפיוטים עליהם גדל ועל הדומה והשונה בין חזנות ופייטנות. את האלבום הוציאו יהורם גאון ופרופ' משה בן בסט.

במהלך הראיון נשאל גאון מה דעתו על הסגר המתקרב ובכלל מה יש לו לומר על משבר הקורונה. "לצערי הרב הופעתי לא מזמן בפארק גדול שיש בו עשרת אלפים מקומות והיו בו רק 800 מקומות, שזה נראה נורא, אבל בימים האלה זה המון אנשים, והייתה לי תחושה שהנה אנחנו יוצאים לדרך, ולרוע המזל ולדאבון לב, שוב מודיעים לנו על ביטולים רבים" אמר גאון.

עוד הוסיף גאון ופירט: "יש פה שני אלמנטים, יש את האלמנט הכלכלי וככל שזה נמשך ונמשך ולא נכנס שום דבר אז זו מצוקה קשה, אבל המצוקה היותר גדולה היא חוסר העשייה של אנשים כמוני, אנשים מהעולם הזה שרגילים כל היום להיות במגע עם קהל, לתכנן ולהצטלם ולשיר, ופתאום יש הלם כזה וחיים בכפיה בצינוק במקום שלא נותן לנו את האפשרות לבוא אל הקהל שממנו אנחנו שואבים חיות ממנו החשמל שלנו ותעצומות הנפש שלנו, אתה מרגיש פתאום כאילו אין חמצן, אין אוויר. אני מתפלל בכל מאודי שזה יחלוף במהרה ונחזור אל הימים האחרים, ונחזור להופיע".

לשאלת המראיין האם לא מוזר שאת ההפגנות מאפשרים ומנגד הופעות זמר ותפילות לא מאשרים, תקף גאון ואמר "זה כן מוזר. אין לי הסברים לדברים האלה יש איזשהו סולם ערכי שאינני יודע מי קובע אותו. יש ערך מסוים לפעילות דמוקרטית. שעומדת מול פעילות דתית, ומול פעילות תרבותית. יש מישהו שקובע את סולם הערכים הזה ואינני יודע מיהו, אבל הוא קובע שכאן מותר וכאן אסור". גאון המשיך ותקף את החלוקה הזו, "או שיש סולם ערכים אחד שהוא שווה לכל הציבור בארץ ישראל, או שאין סולם ערכים כזה והכול פתוח. או או, האמצע הזה וסולם ערכים שמשתנה בהתאם לכל מיני דברים אחרים שאינם מן העניין לא מקובל עלי."

"אם היו הפגנות אדירות של הימין באיזה נושא בעולם" אמר גאון, "היית שומע אותי אומר את אותו טקסט. או או, או כולם או כלום. אני זוכר את הימים שנתניהו אמר שכשנגיע למאה חולים ביממה אז נתחיל בסנקציות. אנחנו ב-4000 ואני קורא בעיתון שאלה לא יקבלו את המרות של זה, ואלה יעשו מה שהם רוצים, ואלה יקיימו חתונות וכן הלאה וכן הלאה".

קורונה יהורם גאון אלבום פיוטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד