ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
תנשמו עמוק

למכירה מישראל: מכונות הנשמה חדשות באריזה

בשיא הגל הראשון רכשה ישראל אלפי מכונות הנשמה עבורם שילמה מקדמה, אך עתה, לפני שבכלל סופקו לארץ, המדינה מבקשת למוכרן בגלל ההבנה כי היא לא תזדקק להן

למכירה מישראל: מכונות הנשמה חדשות באריזה
מכשיר ההנשמה אחרי פריקתו מהמסוק צילום: Paraflight

למכירה, יד ראשונה: זוכרים שאיימו עלינו באלפי מונשמים שיגדשו את מסדרונות בתי החולים, ורופאים שיצטרכו להחליט את מי עדיף להנשים ומי יגסוס למוות? אז זהו, שהאיומים הללו לא התגשמו ב"ה ועכשיו מחפשת המדינה רוכש לאלפי מכונות הנשמה שקנתה לפני כמה חודשים ואף שילמה עבורן מקדמה ליצרן הסיני, למרות שעד עתה הסחורה לא סופקה, כך מפרסם יהודה שלזינגר בישראל היום.

משרד החוץ התגייס למשימה והוא מחפש קונה ל-5,000 המכונות, שיחזיר למדינה את המקדמה ששילמה ויתחייב להמשיך לשלם עבור המכונות, שחלקן נמצא בשלבי יצור שונים בסין.

המטרה היא לחסוך נזק כספי של מאות אלפי שקלים – עלות המכונות, כשכרגע ההערכה היא שלא יהיה בהם כל צורך, מאחר והנחת המצב הנוכחית היא שמספר החולים המונשמים במדינה לא יגיע למספר גבוה כל כך.

ההסכם לרכישת המכונות נחתם בזמנו תוך מאמצים רבים, שכן בין המדינות התקיים מירוץ בדרך להשיג מספר גדול יותר של מכונות הנשמה. הרוכשים הסכימו לשלם כל מחיר ובלבד שתובטח להם אספקה של אלפי מכונות, שבשיאו של הגל הראשון נראה היה כי יושיעו את המדינה ממוות המוני.

מי שהתגייס למשימה היה המוסד שחרג מתפקידו השגרתיים ושיגר אנשי קשר למדינות שונות, שתפקידם היה לנהל את הרכש של המדינה בכל הקשור לציוד למלחמה בקורונה. כעת חלק ניכר מאותו ציוד עומד כאבן שאין לה הופכין והמדינה מנסה להתפטר ממנו ולמזער נזקים.

 

מכונת הנשמה משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד