י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מחקר מפתיע

דווקא המסכה הפשוטה מסייעת להתחסן מקורונה

מסכה שאינה הרמטית ושמאפשרת מעבר חלקיקים, מסייעת לגוף להתחסן מפני קורונה. לפי התאוריה החדשה, בדומה לחיסון שפעת רגיל המתבצע באמצעות החדרת מספר נמוך של נגיפים לגוף כך גם המסכה החדירה

דווקא המסכה הפשוטה מסייעת להתחסן מקורונה
מסכה צילום: unsplash

האם המסכה הכירורגית, הכחלחלה, מסייעת לגוף להתחסן מפני הנגיף? זו השאלה שמעלים מספר חוקרים נחשבים. לטענתם, בעוד המסכות המקצועיות אוטמות לחלוטין מעבר של חלקיקים, דווקא המסכה הפשוטה שמאפשרת מעבר של חלקיקים בודדים ושאיפתם, מסייעת לגוף להתחסן מפני קורונה.

החוקרים מעלים השערה כי בדומה לחיסון שפעת רגיל, המתבצע באמצעות החדרת מספר נמוך של נגיפים לגוף, כך שהמערכת החיסונית 'מתעוררת' ומייצרת נוגדנים שיעילים גם אחר כך, כשמספר גדול של נגיפים תוקף, כך גם בקורונה: חשיפה מבוקרת למספר נמוך של נגיפים עשויה לסייע לגוף ליצור נוגדנים מתאימים, גם אם הגוף יחווה תסמינים קלים של המחלה – אך הוא יצא ממנה מחוזק ומחוסן.

המדענים שהעלו את ההשערה הזו מזהירים מפני שאננות שתבוא בעקבותיה. במצב הנוכחי אין אפשרות של ממש להעמיד את התאוריה הזו למבחן, שכן לצורך בחינתה יש לחשוף אנשים לנגיף, עם ובלי מסכה ולעמוד על הבדלי התחלואה בין הקבוצות, מה שלא סביר שיקרה בקרוב, כל עוד אין תרופה מתאימה למחלה, כך שהנחשפים לנגיף מסתכנים.

התאוריה נתמכת בהצהרה של פורום המדענים שמייעץ לממשלת בריטניה בהתמודדות עם משבר הקורונה, שסבורים כי יתכן שהעומס הנגיפי אליו נחשף הנדבק קובע את חומרת המחלה בה ילקה. לדבריהם, זה יכול להסביר גם מדוע היו כל כך הרבה קורבנות בנפש בקרב אנשי צוות רפואי, שנדבקו בעקבות חשיפה לחולים קשים, עם עומס נגיפי גבוה.

 

מסכה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד