י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המשבר בגבול

אוקראינה מאשימה את בלארוס: "הפסיקו להפיץ שקרים"

ממשלת אוקראינה מאשימה את נשיא בלארוס לוקשנקו, בכך שהשתמש בהם להחמרת המתיחות בגבול בו שוהים אלפי חסידים בדרכם לאומן. "הם מאמינים בשמועות כי הגבול האוקראיני עם בלארוס פתוח"

אוקראינה מאשימה את בלארוס: "הפסיקו להפיץ שקרים"
נשיא אוקראינה זלנסקי צילום: צילומסך כאן 11

המשבר בגבול הבין-לאומי בין בלארוס לאוקראינה שם תקועים חסידי ברסלב בדרכם לאומן, מוביל את ממשלת אוקראינה להאשים את נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, בייצור המשבר בגבול בכך שנתנה 'לעולי הרגל' תקווה שהם יוכלו לחצות את הגבול, וזאת כנקמה על תמיכת אוקראינה בהפגנות הפרו-דמוקרטיות האחרונות נגד הנשיא ויקטור לוקשנקו.

בהצהרה של משרד נשיא המדינה ולודימיר זלנסקי נאמר, כי אוקראינה דורשת מבלארוס "להפסיק ליצור מתח נוסף בגבול", תוך כדי הצמדת דיווח להודעה, כי ב-9 באוגוסט לוקשנקו נבחר מחדש בצורה מפוקפקת.

הדברים הללו מגיעים לאחר שלוקשנקו ביקר ביום שני את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בכדי לקבל גיבוי צבאי וכלכלי בשווי 1.4 מיליארד יורו לנוכח ההפגנות נגדו.

עוד נאמר בהצהרה מטעם לשכת הנשיאות, כי כ-2,000 עולי רגל, בעיקר מישראל, התכנסו בגבול. "הם מאמינים בשמועות כי הגבול האוקראיני עם בלארוס פתוח".

לשכת הנשיאות דרשה מבלארוס שלא להפיץ "הצהרות כוזבות שעשויות לתת לעולי הרגל את הרושם שהגבול האוקראיני עדיין עשוי להיות פתוח לזרים".

הדברים הללו מגיעים לאחר שלוקשנקו ביקר ביום שני את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כדי לקבל גיבוי צבאי וכלכלי בשווי 1.4 מיליארד יורו לנוכח ההפגנות נגדו.

בתוך כך, ארצות הברית והאיחוד האירופי מתחו ביקורת על הבחירות כ"לא חופשיות ולא הוגנות" והאיצו במנהיג בלארוס לנהל שיחות עם האופוזיציה, דרישה אותה דחה הנשיא על הסף.

ולדימיר זלנסקי בלארוס אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד