ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מחלת רקע קטלנית

חשיפה: חלק גדול מנפטרי הנגיף סבל מהשמנת יתר

השמנת יתר הולכת ומתבררת כ'מחלת רקע' מסכנת חיים למי שנדבק בקורונה. בכיר בקופת חולים מספר ל'בחדרי' כי חלקם הגדול של הנפטרים מהנגיף סבל מעודף משקל בעוד שהמחלות האחרות היו שוליות

חשיפה: חלק גדול מנפטרי הנגיף סבל מהשמנת יתר
חמין צילום: בחדרי חרדים

השמנה אינה בריאה, ועכשיו זה מוכח יותר: בכיר באחת מקופות החולים אומר היום ל'בחדרי חרדים', כי "הולך ומתברר שחלק גדול מהחולים שמתו, סבלו ממחלת רקע שאינה אלא השמנת יתר". לדבריו, הרופאים סבורים היום שישנן מחלות רקע ידועות הגורמות לתמותה, כשחלקה של השמנת היתר נתפס בהחלט כגורם מרכזי שמעלה את הסיכון למוות או לתחלואה קשה.

לפי אותו גורם, "לא מדובר עדיין בנתונים סופיים שכן הנושא לא נחקר עדיין בצורה יסודית, אך מתוך רשימה של המתים במחוז, אפשר לומר שחלק נכבד מהם סבל מהשמנת יתר, וזאת כאשר השפעתן של מחלות הרקע האחרות היה שולי יחסית". לדבריו, "הדבר בא לידי ביטוי בתמותה, אך גם בתחלואה. רופאים טוענים כי חולים שמגיעים עם עודף משקל, מצויים בסיכון גבוה יותר לפתח סיבוך ולהגיע למצב שבו הם מוגדרים כחולים קשה".

אגב, מתברר שדווקא מחלות הסרטן, שנתפסו בתחילה כמחלות רקע מסוכנות, מתבררות כפחות מסוכנות, לפחות ביחס למחלות אחרות כמו סוכרת ויתר לחץ דם, שאף הן הוכחו כמביאות לדרדור במצבם של החולים. עם זאת, חלקה של השמנת היתר תופס מקום מרכזי ברשימת מחלות הרקע.

"השמנת יתר היא מחלה לכל דבר", הוא מסכם ואומר ש"משום מה, דווקא בציבור החרדי ישנם כאלו שסבורים שהשמנה ועודף משקל מהווים בעיה אסתטית ולא רפואית. לפחות לא בגילאים הצעירים. אך הניסיון מוכיח שגם אם ההשמנה עצמה אינה מסוכנת, אך היא מביאה עמה שורה של מחלות קשות. הקורונה היא רק דוגמא לכך".

 

השמנה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד