ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בשיחה עם הפרופסור

הגר"ד יוסף: "אסור לעצור טיפולי פוריות בתקופת הקורונה"

מנהל מערך פוריות והפריה חוץ גופית וסגן מנהל אגף נשים ויולדות בביה"ח הדסה נועד עם חבר מועצת חכמי התורה ודן עמו בהיבטים הלכתיים ומקצועיים הנוגעים לטיפולי פוריות. הגר"ד יוסף: "אתם הרופאים עושים עבודת קודש. שיקול הדעת שלכם הוא המקצועי ביותר"

הגר"ד יוסף: "אסור לעצור טיפולי פוריות בתקופת הקורונה"
הרב דוד יוסף צילום: דוד כהן, פלאש 90

פרופ' חננאל הולצר, מנהל מערך פוריות והפריה חוץ גופית וסגן מנהל אגף נשים ויולדות בבית החולים הדסה, עלה בשבוע שעבר בעקבות הזמנה ללשכתו של חבר מועצת חכמי התורה ורבה של שכונת הר נוף, הגאון רבי דוד יוסף. הביקור התקיים כחלק מהשיח השוטף מול הרבנים בנושאי פוריות בראי ההלכה.

במהלך הפגישה הועלו האתגרים השונים שמציב נגיף הקורונה גם בתחום טיפולי הפוריות. הרב שמע כי בתקופת הקורונה הוקפאו טיפולים רבים, אך עם הזמן חודשו במלואם. הרב הביע את דעתו כי יש לעשות הכל על מנת לשמור על שגרת טיפולים מלאה גם אם זה כרוך במאמץ רב. "אסור לעצור את טיפולי הפוריות בתקופת הקורונה. מדובר בחלון זמן שהולך ונסגר ואי אפשר לוותר עליו".

לדברי הרב, "בכל נושא הטיפולים יש שיקולים וצדדים רבים. הרבה פעמים באים להתייעץ איתי וההוראה שלי היא תמיד: להקשיב לרופאים. הם גורמי המקצוע ורק הם יודעים מה הכי נכון למטופלת. אתם הרופאים עושים עבודת קודש. אסור להתערב בשיקול הדעת שלכם. הטיפולים האלה רגישים מאוד וחובה גמורה להסתמך רק על הרופא המטפל".

בשלב הזה דיבר הרב בהרחבה על הזכות הגדולה של הרופאים העוסקים בנושא. "בראש השנה קוראים את ההפטרה של חנה, הגמרא אומרת שאנחנו למדים איך מתפללים מתפילת חנה...אני בוכה כשאני קורא את הפטרה הזאת. אני מכיר הרבה זוגות שלא היו להם ילדים, רובם ככולם בסוף נפקדו".

"היה אחד שלא היו לו ילדים המון זמן והוא כל יום היה מתפלל. אחרי 17 שנה נולדו לו שני ילדים בלי טיפולים כלל והרופאים הגדירו את זה כנס, ואני רואה שהמצב רוח שלו השתנה מקצה לקצה, הרופאים שמטפלים בתחום הזה מונעים אומללות שאי אפשר לתאר, אשריכם רופאי הדסה!".

בסיום הפגישה סיכמו הרב והפרופסור להמשיך לעמוד בקשר שוטף לטובת קידום וסיוע ביוזמות ועניינים שונים שעל סדר יומה של המחלקה.

הרב דוד יוסף טיפולי פוריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד