י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

ה'ג'סטה' הגדולה של דודי ויסמן

פרסום ראשון לתרומה הגדולה שאסור לפרסמה באתרי האינטרנט • את מי מכנה היום 'המודיע' "חרדים" במרכאות כפולות? • ומי אחראי לשם 'כיפת הברזל'? • טורו של יצחק נחשוני

דודי ויסמן
דודי ויסמן



אמת מקוץ תצמח!

לבנו לבנו לדודי וייסמן, בעלי 'שפע שוק' ו-am:pm .

השבוע הוא החליט לעשות עוד ג'סטה אדירה לציבור החרדי, אך מאחר שעל פי הודעת ה'לוביסטים' והמכשירים שלו בציבור הזה, הוא כבר מזמן קיבל על עצמו לציית לגדולי ישראל, והתחייב שלא להיות עוד 'פורץ גדר', הוא אינו יכול לפרסם את המחווה הגדולה הנוספת שעשה באתרים החרדיים.

אנחנו נעשה זאת במקומו, גם אם את התשלום עבור האדרת שמו וההיתר שקיבל לבוא בקהל, ימשיכו לגרוף כל אותם ה'עסקנים' העובדים בשירותו, ומכוונים אותו כיצד פועלת תעשיית הולכת השולל של גדולי התורה וגם היכן לפרסם והיכן לא.

למרות שערבי השבת כבר מתחילים להתארך, מגלה דודי התחשבות אדירה בציבור החרדי, שאינו מספיק לערוך את כל סידוריו לקראת שבת, בימים הקצרים האלה. הוא פתח השבוע , כנראה רק למען החרדים, (אלא בשביל מי?) סניף חדש של am:pm ברחוב נחלת בנימין בתל אביב שיהיה פתוח גם בשבת. לא בדקנו אם החרדים יקבלו גם לשם 'תלושים' שבהם ירכשו את נאמנותם לוויסמן והתעלמותם מן השבת, או אולי יוכלו לקנות שם ב'הקפה', אבל גם אם זו דרישה מוגזמת, די בעצם ההחלטה לפתוח עוד חנות נגישה של am:pm להשלמת הקניות לקראת השבת- חלות, יין, נרות שבת, ארבעס ל'שלום זכר' (בקופסאות שימורים) או טיטולים במחירי גמ"ח, כדי שניווכח כי כוונותיו של האיש באמת טובות, והוא לא רק עומד בהבטחותיו לגדולי ישראל, אלא אף מוסיף עליהם עוד כהנה וכהנה מתוך רצון טוב...

כאיש צנוע ועניו, שאינו ממהר לפרסם את 'תרומותיו' ובעיקר ה'מצוות' שהוא עושה למען הקהילה, החליטה קבוצת דור אלון שהוא עומד בראשה, שלא למשוך רעש תקשורתי לפתיחת הסניף בשבת, שנעשית בחסות היועצים והמנהלים החרדים שלו, שדאגו להרדמת הציבור החרדי. הציבור החילוני עוד עלול היה להחרים אותה בשל המניעים הדתיים שעודדו את פתיחתה.

אבל העיתון 'דה מרקר', שאינו עושה את החשבון הזה, החליט לגלות את הסוד הגדול ברבים, והציג את ויסמן כמי שפועל בשיטת ה'ריקוד התימני' - שלושה צעדים קדימה, לסגירת סניפים מפסידים בשבת, כדי לרצות את הרבנים, וצעד גדול אחורה של פתיחת סניף חדש בשבת במרכז תל אביב, שבו עוד קיימת קהילה גדולה של שומרי שבת.

עדי דברת ונתי טוקר ב'דה מרקר': "בשנה האחרונה נקטה דור אלון כמה צעדים שהראו כי בכוונתה לבוא לקראת החרדים כדי להפסיק את החרם. בין השאר היא סגרה שלושה סניפים של am:pm בשבתות, בטענה שמדובר בשיקולים כלכליים ומינתה את ישראל קלרמן, המקורב לחצרות הרבנים, למנכ"ל שפע שוק. באחרונה נדמה היה כי צעדי הקבוצה אפקטויווים. בקרב החרדים נוצר פיצול, כשפלגים מסוימים החליטו להסיר את החרם, בעיקר בשל טענתם על ההסכמות לגבי סגירת הסניפים האיטית בשבתות..."

'שבת שלום' לאלה הממשיכים לתמוך בעסקיו של דודי ויסמן ול'עסקנים' שהוא משיב להם כגמולם ותומך בהם.

מחפשים עיתונים צילום: מחפשים עיתונים
מחפשים עיתונים


Welcome to the club!

'המודיע' מפרסם היום את הידיעה מתוך ה'דה מרקר', לצד הכותרת הראשית שלו. "בצעד חמור ומתגרה סניף am:pm חדש בתל אביב ייפתח בשבת" - זועקת הכותרת, חלקה גם באדום. צעד חריג.

אבל ה"דה מרקר" כנראה אינו מגיע עד למערכת 'המבשר' שבביתר הרחוקה והמוקפאת שאחראי גם להכשרת 'שפע שוק' וגם להטרפת ה'אתרים'.

אבל כמו לכל דבר רע, או אפילו גרוע מאןד, כמו הפרשה הזו של 'שפע שוק', שהאינטרסים הכלכליים גברו בה על קדושת השבת וכבוד חכמים, גם הפעם מצאנו משהו חיובי המצביע על מגמת התפכחות.

מעגל המכונים "חרדים" (במרכאות כפולות שלא תטעו), מתרחב מאוד היום והוא כבר אינו בלעדי לאתרי האינטרנט, אלא כולל גם את ...העיתונים "החרדים" - מלבד 'המודיע'.

'המודיע' בידיעה היום: "ראוי להזכיר כי בניגוד לבמות פרסום שונות המציגות עצמן כ"חרדיות", שהעניקו תמורת סכומים נכבדים במה לפרסום 'שפע שוק', 'המודיע' לא התפתה כמובן, לתת אפשרות פרסום לחברה, כל עוד לא חוסל נגע חילול השבת הנורא של רשת am:pm".

Welcome to the club!

תמיד האמנו שבסוף נהיה מאלה הזוכים שמלאכתם נעשית על-ידי אחרים!

ירוט מכתבי איום? אהוד ברקצילום: ירוט מכתבי איום? אהוד ברק
ירוט מכתבי איום? אהוד ברק


האיש פשוט לא שולט ב'כיפה'...

איך אתם רוצים שנתייחס ברצינות לשר הביטחון שלנו, אהוד ברק, כשהוא מתגלה כ'פלגמט' חסר תקנה ואינו לומד לקח?

רק אתמול התפרסמה בתקשורת הידיעה שחובשי הכיפה 'השתלטו' גם על 'חטיבת גולני', ומעתה לא רק המח"ט החדש, אל"מ אופק בוכריס, הוא דתי, אלא גם סגנו, שלוש מג"דים ומפקד בסיס הטירונים של החטיבה הם דתיים. אפילו יותר מכך - ששה מתוך שמונת המפקדים הבכירים בחטיבה הם בעלי כיפה, ויש מתוכם אפילו אחד שהוא בוגר ישיבת 'הר המור'.

מה מכסה את קודקודו של ה'קודקוד' ברק, שהוא מתקשה להבין שזה מוגזם מדי?

רק אתמול הסתבר לו ולנו שגם הרב חיים דרוקמן, "רב ישיבות ההסדר", שנחשב בעיניו למנהיג המתון של הציונות הדתית, ומולו הוא משמיע את איומיו על עתיד 'ישיבת ההסדר', מושך גם הוא לכיוון ה'סרבנות'.

אז מה עוד צריך שיקרה?

במצב הנורא הזה שנוצר כאן מצד חובשי הכיפות של 'בגידה' בממלכתיות ובמדינה מחד ושל הפגנת 'נאמנות יתר' יתר מאידך, בא שר הביטחון שלנו אהוד ברק, ומפקיד, כך סתם, בידי אנשי הכיפה גם את המערכת הביטחונית החשובה ליירוט קסאמים וקטיושות, שנוסתה בהצלחה רבה והבוקר מפורסם שתכנס לפעולה בתוך חודשים?

למה, למען ה', לקרוא למערכת הזו 'כיפת ברזל'? לא מצאו לה שם 'ציוני' יותר, ישראל, חדשני?

עם כיפות סרוגות וגמישות שר הביטחון אינו מצליח להסתדר וחובשיהם משתלטים להם על חיינו, אז אתם מעלים בדעתכם מה עלולה להביא עמה 'כיפת ברזל'?
אין ספק שמי שאינו שולט 'בכיפה' אינו מתאים לשלוט בביטחון המדינה!

לא נוסיף עוד, שמא יאשימו אותנו אלה האחראים למכתבי האיום שתיבת הדואר של שר הביטחון מלאה בהם. אבל אסור לנו להיות ה'כיפה' שלו...

אבל, האם יתכן ש'מכתבי האיום' הרבים שהצטברו השבוע על שולחנו של אהוד ברק, הם אלה שהוא שלח לאחרונה לכל עבר, לראשי ישיבות ההסדר, לרב מלמד, לתלמידי ישיבת 'הר ברכה', למתנגדיו במפלגת ה'עבודה', ל'פילילפינית' שהפלילה אותו, ולמי לא, והם חזרו אליו עכשיו משום שלא נדרשו?

אל דאגה! בעתיד תוכל 'כיפת הברזל' ליירט אותם בדרך.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד