י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"לאותם שמעל בני 65"

המועצת החסידית בקריאה לפני ראש השנה: להקפיד על הנחיות הרופאים

גדולי ישראל חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל קוראים לאלו הנמצאים בקבוצות סיכון לשמוע להוראות הרופאים ולנהוג במשנה זהירות וכן אלו המרגישים תסמינים לא ילכו במקומות שנמצאים בהם רבים היכול לגרום לנזק 

המועצת החסידית בקריאה לפני ראש השנה: להקפיד על הנחיות הרופאים
מועצת גדולי התורה צילום: באדיבות המצלם

ערב ראש השנה תשפ"א וגדולי האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל יוצאים במכתב חיזוק תחת הכותרת "קריאה לאחינו בני ישראל". 

"כאשר עומדים אנו בשלהי שנת תש"פ, בה עברה תקופה לא קלה על בית ישראל בארץ הקודש ובתפוצות, מקווים אנו לבורא עולם שתכלה שנה בברכותיה דייקא ותחל שנה וברכותיה. יחוס ד' על עמו בניו אהוביו ויחון אותנו בישועה ורחמים להתברך בשנה טובה ומעוטרת בברכות רפואות וישועות וכתיבה וחתימה טובה". 

"אחים יקרים, בני א-ל חי! בימי הרת עולם אלו, העתירו נא בתפילה והרבו בתחנונים להשי"ת כי יעמוד מכסא דין וישב על כסא רחמים, יחונן אותנו ויסיר כל חולי מעל עמו בית ישראל ועל הבריאים יהמו רחמיו כי יתמידו בבריאות טובה כל הימים".

חברי המועצת קוראים במכתבם המתפרסם הבוקר (חמישי) ביומונים 'המודיע' ו'המבשר' לשמור על הנחיות הרופאים לאלו מעל גיל 65 "יחד עם זאת, נדרשת מכל אחד ואחד זהירות יתירה לקיים מצות 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' ומשנה זהירות לאותם שמעל בני 65 ואלו הנמנים על קבוצות סיכון, להקפיד ביתר שאת על הנחיות הרופאים. בני הבית וראשי הקהילות הקדושות נקראים לסייע בעדם בכל מה שאפשר".

במכתב מזהירים את בעלי התסמינים ":באנו בזה גם להזהיר את כל אחד ואחד המרגיש בעצמו חשש כלשהוא, לבל יהלך במקום רבים. ובימים אלו בהם תר ומפשפש כל אחד אחר עוונות שבידו, יישמר מאד שלא לגרום נזק לאנשים ביודעין ובלא יודעין".

את מכתבם מסיימים "יהי רצון שנזכה לעבוד את השי"ת בימים קדושים אלו בהתרוממות הנפש ובהתעלות הלב ושיתקבלו תפילותינו לרחמים ולרצון לפני אדון כל ויסיר בורא עולם מאתנו כל חולי וכל מדווה וישלח מהרה רפואה שלמה לכל חולי עמך בית ישראל.  לשנה טובה תכתבו ותחתמו לאלתר לחיים טובים ולשלום, להיכתב ולהיחתם בספרן של צדיקים". 

חדי העין ישימו לב כי חברי מועצת גדולי התורה לא קוראים לשמוע להוראות משרד הבריאות אלא דווקא להוראות הרופאים. 

בתוך כך, היומונים החסידים נותנים גב להפגנות הקהילות בכל ריכוזי הערים החרדיות במוצאי ראש השנה, במודעה המתפרסמת מחר, מתפרסים המוקדים בכל עיר ועיר מירושלים ועד טבריה. 

 

מועצת גדולי התורה אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד