י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

גאווה ישראלית: 100,000 ערכים בויקיפדיה העברית

100,000 ערכים בויקיפדיה העברית, הכניסו את האנציקלופדיה הישראלית למועדון האקסלוסיבי של שפות בעלות יותר מ- 100,000 ערכים, והפכו את מקור הידע הדיגיטלי לאנציקלופדיה העברית הגדולה בעולם

לוגו ויקיפדיה
לוגו ויקיפדיה

ויקיפדיה, מקור הידע האולטימטיבי בעולם הדיגיטלי, מציינת היום נקודת ציון מרשימה. בויקיפדיה העברית, נכתב אמש הערך ה- 100,000 הישג מרשים לאנציקלופדיה בשפה שמספר הדוברים אותה ברחבי העולם קטן יחסית.

ההישג מרשים במיוחד, כשמתברר שמספר השפות בהן מספר הערכים עולה על 100,000 הינו פחות מ- 30. כשהשפה הערבית, המדוברת בפי מאות מיליונים, איננה ביניהם.

לרגל האירוע שלח מייסד ויקיפדיה ג'ימי ויילס אגרת ברכה לגולשים הישראלים בה כתב כי " יקיפדיה העברית מתאפיינת במספר גדול של ערכים ארוכים ומפורטים, כך שהישגכם בעצם מרשים עוד יותר. אתם ראויים לתחושת הגאווה והסיפוק שממלאת אתכם, ואני שותף לה. אני מקווה שתחושה זו תדרבן אתכם להמשיך לכתוב את מאה־אלף הערכים הבאים, ותעודד דוברי־עברית נוספים להצטרף למפעל המשגשג הזה להנגשת מכלול הידע האנושי בשפה העברית.

קהילת דוברי־העברית קטנה יחסית, אולם יש לה מסורת ארוכה של כמיהה לידע וחינוך לכול, מסורת שהיא קרקע פורייה לצמיחת אחת הקהילות הוויקיפדיות הנלהבות ביותר. הייתי עֵד להתלהבות הזאת בביקורי האחרון בישראל לפני כמה חודשים, וזו הייתה חוויה מעוררת השראה. ויקיפדים ישראלים היו משתתפים פעילים בכל כינוסי ויקימניה, ובמהרה הרחיבו את פעילויותיהם והקימו אגודת ויקימדיה ישראלית מקומית,.

בהישג זה הפכה ויקיפדיה לאנציקלופדיה העברית הגדולה ביותר שנכתבה אי פעם, אם כי יהיו ודאי כאלו שיחלקו על הכללת ערכים מסוימים תחת הכותרת אנציקלופדיה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד