י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
באישון ליל

הגבאים זועמים: רוב השכונות החרדיות בירושלים הפכו אדומות

ממשלת חלם: קבינט הקורונה שהתכנס הלילה לא הצליח להגיע להסכמה על רשימת הערים והשכונות האדומות והם צפויים להתכנס שוב היום, זאת אחרי שבאלפי בתי כנסת עמלו הגבאים הכינו קפסולות בהתאם להגדרת העיר ואף מכרו מקומות, כך שהשינוי ברגע האחרון יצור כאוס גדול 

הגבאים זועמים: רוב השכונות החרדיות בירושלים הפכו אדומות
הקפסולות בבית כנסת הגר"א בית וגן צילום: באדיבות המצלם

פחות מ-36 שעות להתקדש ראש השנה, באישון ליל הממשלה התפזרה ללא החלטות, לאחר שהיתה אמורה לאשר את רשימת 88 הערים האדומות ובהן חלק גדול מהשכונות החרדיות בעיר ירושלים, מה שמעורר זעם רב בקרב גבאי בתי הכנסת שלא נותר להם זמן רב בכדי להיערך בהתאם.

בין השכונות שנכנסו להגדרה 'שכונה אדומה' נמצאות: גבעת מרדכי, גבעת שאול, העיר העתיקה, הר נוף, מאה שערים, מרכז העיר נווה יעקב, רוממה ורחביה.

למעשה מדובר ברוב השכונות החרדיות, כאשר הדבר מגביל את רוב בתי הכנסת בעיר ובהם מרכזי החסידויות הגדולות, גם חסידות גור במרכז העיר, חסידות בעלזא בשכונת רוממה ועוד עשרות בתי הכנסת.

היום צפויים שרי קבנט הקורונה להתכנס שוב בכדי לאשר את הרשימה וההגבלות בימי הסגר, דבר שמעורר זעם כאמור בקרב גבאי בתי הכנסת, עשרות בתי הכנסת הכינו את בית הכנסת לפי קפסולה של שכונה כתומה ועכשיו שעות קודם החג הם יאלצו לשנות את הקפסולות ולצמצם אותן בהתאם לעיר אדומה.

אחד מגבאי בתי הכנסת הבולטים אומר ל'בחדרי חרדים': "עמלנו ימים ולילות והשקענו אלפי שקלים להכין קפסולות, מכרנו מקומות, וכעת כמה שעות קודם החג אנחנו צריכים להתחיל הכל מאפס".

הוא מוסיף ואומר; "זו פעולה שגורמת לחוסר אמון במערכת הבריאות, גם אלה שרצו לשמוע להנחיות ולהיות בסדר עם הממשלה לא יקשיבו להם. שלא יתפלאו עם יפרו את ההנחיות וישימו פס על הממשלה".

קורונה ערים חרדיות גבאי בתי כנסת עיר אדומה מתווה הקפסולות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד