י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פשע שנאה וירטואלי

באמצע הסליחות ב'זום'; המתפללים הופרעו על ידי תמונות שואה

במהלך אמירת סליחות בהשתתפות עשרות יהודים במדינת אלבמה באמצעות הזום, התפרצו שני אלמונים שהחלו לשתף על המסכים שלהם תמונות של היטלר, צלבי קרס וכמה תמונות לא צנועות. הרב שקיים את התפילה התלונן במשטרה והופנה ל-FBI

באמצע הסליחות ב'זום'; המתפללים הופרעו על ידי תמונות שואה
שיחת וידאו. אילוסטרציה צילום: unsplash

אלבמה: תמונות מהשואה קטעו אמירת סליחות בוידיאו בהשתתפות עשרות יהודים במדינת אלבמה בארה"ב, כחמישים מתפללים היו במקום במוצאי שבת האחרון, לפחות שני אנשים שלא קשורים לאף קהילה יהודית הצטרפו לתפילה ושיתפו את התמונות. כך דווח האתר the Montgomery Advertiser.

"הם החלו לשתף על המסכים שלהם תמונות של היטלר, צלבי קרס וכמה תמונות לא צנועות", כך אמר הרב סקוט קרמר מ'אגודת ישראל עץ חיים' במונטגומרי - אלבמה לתקשורת המקומית.

"זה היה כאוטי, ואז הגיעו קולות שצועקים על כולם ומשתמשים בשפה רעה וגסה, בשפה אנטישמית ואמרו לנו 'אתם צריכים לחזור למקלחות', וזה כמובן בהתייחסות לשואה". אמר הרב.

הרב קרמר אמר כי הקבוצה נפגשת רק ב'זום' מזה מספר חודשים בשל נגיף הקורונה, ולא היו להם אירועים אחרים של כניסת גורמים עוינים בעת שידור ב'זום'.

ההטרדות נמשכו כ-10 דקות עד שהרב הצליח לסיים את השיחה. מאוחר יותר התחיל הרב קרמר מחדש את ועידת הוידאו, אך המטרידים חזרו, בסופו של דבר הם נזרקו מהשיחה, והשאירו את כולם בוכים, כולל הרב, הוא כינה את האירוע "אגרוף בבטן".

בסיום הסליחות דיווח הרב קרמר למשטרת מונטגומרי על המקרה, אך זו הפנתה אותו ל-FBI.

הרב קרמר אמר שהוא רגוע יותר שלא היו הרבה ילדים בסליחות, למעט כמה בני נוער עם הוריהם. "אילו היו שם צעירים זה היה משגע אותנו עוד יותר", אמר. "אבל ההורים מודאגים מכיוון שבית הספר המלמד מנהגים יהודיים נמצא גם ב'זום', וזה מלחיץ את ההורים".

הרב הוסיף כי צריך שיהיה מישהו ששולט מבחינה טכנולוגית ויכול לפקח על הפעלות הזום, הוא הוסיף ואמר לקהילות היהודיות לפעול לפי ההמלצות של ה-FBI לשיחות זום, ולקחת אותן ברצינות. "זה יכול לקרות לכל אחד, לא רק לבתי כנסת, לכנסיות, למסגדים, לכל אחד, אני חושש לא רק למען הקהילה היהודית, אלא לכולם". אמר הרב.

זום סליחות ראשונות שואה אדולף היטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד