י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"תיאלץ להשיב על הטענות"

בג"ץ דחה את בקשת ועדת הרבנים לענייני תקשורת

לאחר שפנו בדחיפות לבית המשפט העליון, בקשת ועדת הרבנים לענייני תקשורת להוציא צו ביניים לשימוע אותו מתכוון לקיים משרד התקשורת נדחתה • השבוע יצא משרד התקשורת במיזם במטרה לעצור את החסימות לקווי מידע מהקווים הכשרים

בג"ץ דחה את בקשת ועדת הרבנים לענייני תקשורת
אילוסטרציה צילום: Zack Wajsgras, פלאש 90

בית המשפט העליון דחה אתמול (רביעי) את בקשת ועדת הרבנים לענייני תקשורת להקפיא את השימוע אותו פרסם משרד התקשורת במטרה לבחון את ההתנהלות הבעייתית של הוועדה. המשמעות של דחיית הבקשה, היא שהוועדה תידרש לנמק בקרוב את התנהלותה במספר תחומים, בראשם מדיניות החסימות השרירותית והיעדר השקיפות בנוגע לפעילותה.

הועדה דרשה להוציא צו ביניים ולהקפיא את השימוע שפרסם משרד התקשורת בעניינה, אולם שופטי בג"צ דחו את הדרישה. "אין מקום למתן צו ביניים במעמד צד אחד", קבעה השופטת ענת ברון, והוסיפה כי המשיבים יגישו תגובה מקדמית לעתירה ולבקשה למתן צו ביניים עד ל-30.9.

כזכור, השימוע שפרסם משרד התקשורת נועד לאסור על חסימות מספרי חירום וטווחי מספרים, וכן לחייב את ועדת הרבנים לנמק כל חסימה.

בוועדת הרבנים טוענים כי הם פועלים בשם הציבור החרדי שמעוניין בצריכת תקשורת נקיה, כאשר מנגד מפעילי הקווים מייחסים לוועדה שיקולים לא עניינים שנעוצים באינטרסים כלכלים. בחודשים האחרונים פורסם על חסימות רבות של קווי מידע נחוצים וכן של עסקים ומוסדות, דבר שעורר תרעומת רבה בציבור.

בוועדה מסבירים כי מי שנחסם שלא בצדק יכול לפנות לוועדה וזו תשחרר את החסימה במידת הצורך. מפעילי הקווים משיבים מנגד כי החסימה היא סיטונאית וגורפת, בעוד הפניות לביטול החסימה מתקבלות דרך פקס בלבד ובחלק גדול מהמקרים אינן זוכות להתייחסות.

משרד התקשורת פרסם השבוע את השימוע תחת הכותרת "מטפלים בתופעת החסימות בקווים הכשרים". במשרד התקשורת הבהירו כי המשרד יוצא במהלך לביטול החסימות בקווים הכשרים למספרי חירום, מצוקה, רווחה, ומספרים ממשלתיים בכפוף לשימוע.

זאת, כך אומרים, במשרד התקשות, בעקבות תלונות ופניות רבות שהתקבלו במשרד בנוגע לחסימת האפשרות של בעלי "מספר כשר" לחייג למספרי חירום ושירותי מצוקה ורווחה.

ועדת הרבנים לענייני תקשורת החלטת בגצ משרד התקשורת חסימת קווים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד