י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"זורע ואינו קוצר"

אכזבה עצומה: הריהוט החדש הגיע, אך לא ישתמשו בו לתפילה

משלוח כבד ובו ריהוט חדש לבית הכנסת עשה את דרכו מקיבוץ לביא למלבורן שבאוסטרליה • התושבים והמתפללים חיכו לו בכיליון עיניים אך נאלצו לפרקו מהמכולה בדמעות של עצב • לראשונה מאז מלחמת העולם בית הכנסת יישאר סגור לתפילות בחגי תשרי

אכזבה עצומה: הריהוט החדש הגיע, אך לא ישתמשו בו לתפילה
הריהוט שהגיע מהארץ צילום: באדיבות המצלם

בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים' נראה ריהוט חדש מהניילון שנשלח לבית הכנסת 'עדת ישראל' במלבורן - אוסטרליה, מקיבוץ לביא בארץ שם נבנה הריהוט היפה והיקר, אך באי בית הכנסת לא יזכו להתפלל במקום בגלל שהרשויות אסרו על התכנסות אנשים בגלל נגיף הקורונה שמשתולל במדינה.

בית הכנסת 'עדת ישראל' לא יפתח את שעריו בחגים, אך הריהוט שהוזמן הרבה לפני הגעת הקורונה לאוויר העולם הגיע אתמול למלבורן, הריהוט נפרק והוצמד למקומות, אך המקום לא יפתח. בית הכנסת יישאר סגור בחגים לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה, אחרי שאת הקהילה הקימו ניצולי שואה מאירופה, ומאז לא פסקה התפילה במקום.

כפי שפורסם מוקדם יותר, האדמו"ר מבעלזא ביקש לחזק את ידי הרב שלמה קאהן, אב"ד קהל עדת ישראל, ושלח מכתב עם דברי חיזוק והתעוררות, ועודד את המתפללים לא להיות בעצבות על אף העובדה שהם יתפללו לבדם ללא מניין, והמליץ לראשי הקהילה לעשות בדק בית לבדוק האם מישהו מהקהילה צריך סיוע בצרכים שונים.

אחד מבאי בית הכנסת מספר על האכזבה ל"בחדרי חרדים": "חיכינו לריהוט הזה הרבה זמן, ריהוט מכובד מאד כיאה לבית הכנסת שלנו עם קהילה חשובה ומכובדת, ועכשיו אין שום סיכוי שנשתמש בו לחגים, התרגשנו לקבל את זה, והיה עצב כבד בזמן פריקת הציוד והריהוט מהמכולה, זה כמו "זורע ואינו קוצר" ממש מאכזב, המקום יהיה שומם במהלך החגים, אסור להתקהל כאן, והקנסות מאד גבוהים, אף אחד לא מתעסק עם הרשויות, נקווה שנוכל לחזור לבית הכנסת בקרוב".

חרדים מלבורן ראש השנה תש"פ לביא קורונה עדת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד