י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לאחר ההסכם ההיסטורי

איראן משגרת איום חריף לאיחוד האמירויות

נשיא איראן חסן רוחאני מזהיר את איחוד האמירויות הערביות ובחריין כי יישאו ב"השלכות קשות" לאחר שחתמו על הסכם שלום היסטורי עם "ישראל האויבת"

איראן משגרת איום חריף לאיחוד האמירויות
נשיא איראן, חסן רוחאני צילום: צילום מסך

איראן הזהירה את איחוד האמירויות הערביות ובחריין כי הן יהיו אחראיות ל'השלכות קשות' שיגרמו בגין חתימת הסכם שלום היסטורי עם ישראל.

חסן רוחאני, נשיא איראן, תקף קשות את מנהיגי שתי המדינות הערביות המתונות בעניין ההסכם עם ישראל והאשים אותם בשכחת 'חובתם כלפי העם הפלסטיני'.

"איך אתם יכולים להושיט את ידכם לישראל? ואז אתם רוצה לתת להם בסיסים באזור? כל ההשלכות הקשות שיגיעו מכך הן עליכם". את הדברים אמר הנשיא בטלוויזיה האיראנית.

רוחאני התבטא ביום רביעי, שעות לאחר שראש הממשלה נתניהו, שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זייד אל-נהיאן ושר החוץ של בחריין, עבדול א-זייאני, נפגשו בוושינגטון כדי לחתום על הסכם שלום.

ההסכם מנרמל את היחסים הדיפלומטיים והכלכליים בין שלוש המדינות, ובעצם פירק את הקונצנזוס בין מדינות ערב לפיה הסכם עם ישראל יקרה רק אם ישראל תכיר במדינה פלסטינית ובכך יצר משוואה חדשה שדוחקת את הפלסטינים לפינה כשהגיבוי הערבי ההיסטורי שהם קיבלו במשך השנים - מתמוסס.

מצרים וירדן הן המדינות הערביות היחידות האחרות שהכירו בישראל, עד כה. מנהיגים פלסטינים מתנגדים וזועמים על החתימה, מחשש שזה יניע את ישראל לוותר על תהליך השלום, ויגנוז את תקוותם למדינה עצמאית.

איראן נחשבת תומכת נלהבת ובולטת של העם הפלסטיני, והיא מתנגדת לעסקה ומשגרת איומים לכל עבר לאחר חתימת ההסכם. בנאומו ביום רביעי לאומה, האשים רוחאני את ישראל ב"ביצוע פשעים בפלסטין מדי יום".

"חלק ממדינות האזור, תושביהן הם מוסלמים אדוקים, אך שליטיהם אינם מבינים דת ולא מבינים את חובתם לאומה הפלסטינית, ולאחיהם המדברים בשפתם" תקף רוחאני.

כזכור חתימת ההסכם שהתקיימה ביום שלישי בוושינגטון - עוררה מחאות ברחבי עזה, הגדה המערבית ורמאללה.

חסן רוחאני איראן איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד