י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נערכים לסגר

בכיר במשטרה: "נפזר תפילות שיהיו בהן הפרות בוטות של ההנחיות"

יממה לכניסת הסגר הכללי והמשטרה נערכת לאכוף את המגבלות, למרות הפרצות הרבות שניתנו במתווה אותו אישרה הממשלה | סגן ניצב גלעד בהט, ראש מדור החקירות במשטרה אומר: במקומות שלא יקפידו, אנשים יקבלו דו"חות. נפזר תפילות שיהיו בהן הפרות בוטות של ההנחיות"

בכיר במשטרה: "נפזר תפילות שיהיו בהן הפרות בוטות של ההנחיות"
מתפללים בבית כנסת צילום: נתי שוחט, פלאש 90

במשטרה נערכים לאכוף את הנחיות לקראת הסגר שיכול מחר (שישי) ערב ראש השנה החל מהשעה 14:00 בצהריים. אלפי שוטרים כבר גויסו לצורך המשימה, ואמש הודיע שר הביטחון בני גנץ כי אישר לצה"ל לגבות את המשטרה ב-500 חיילים נוספים פרט לחיילים שכבר לוקחים חלק באכיפה. בתוך כך, סגן ניצב גלעד בהט, ראש מדור החקירות במשטרה התייחס היום (חמישי) לסוגיית הקושי באכיפה מאחר וישנם פרצות רבות המאפשרות לאזרחים שלא לציית להנחיות.

לדברי בהט, "יש כמה איסורים שנקבעו, נקרא לזה משפחות של הגבלות שנקבעו. אחת מהאיסורים הוא יציאה מהבית, ויש לכך הרבה מאוד הנחות והקלות. בכל מקום שבו יעמדו בתנאים ובכללים המשטרה תהיה שם ותסביר, אך בכל מקום שתהיה התעלמות מוחלטת - שם נאכוף". בראיון לאולפן ynet, מציין סגן ניצב בהט,  כי המשטרה קיבלה את טיוטת ההגבלות אך היא טרם אושרה סופית. לדבריו, "אנחנו כבר נערכים לאכיפה שלה, ואני מקווה שהציבור לא נערך לעקיפה שלה, כדי שנוכל באמת לעבוד יחד עם הציבור כדי למנוע התקהלויות והידבקות. אני מזכיר שהמטרה של ההגבלות היא להביא אותנו למצב של ירידה בתחלואה, ולא לבדוק את ערנות המשטרה או לא להתחמק מדו"חות ומקנסות. זו המטרה העיקרית וצריך לשים אותה בראש. ככל שהציבור יבין שזו המטרה העיקרית שבפניה הוא ניצב, יהיה יותר קל לו וגם לנו".

על מי מתווה הסגר שאישרה הבוקר הממשלה, חל איסור לשהות בביתו של אדם אחר גם בטווח של 500 מטרים, כשהמטרה היא למנוע סעודות חג משותפות. "באופן עקרוני אנחנו לא מתכוונים להיכנס לבתים, בוודאי שלא", התייחס בהט לסוגיה המורכבת. "אגב", הוא מוסיף, "מדובר על בית וגם מקום שאינו מגורים. אבל הציבור ערני ומדווח, וככל שנראה מקומות שבהם יש התקהלות של אנשים - כמו דיווחים על מסיבות שנערכות בבתים - שם כן נהיה. לא ניכנס לכל בית, אבל כשאתה שומע רעש של מסיבה בתוך מתחם, אז כן יכול להיות שתהיה שם אכיפה ויכול להיות שניעזר בצווי בתי משפט להיכנס. ניכנס לכל מקום שיש בו סכנה לתחלואה. המטרה היא לא האכיפה, אלא התחלואה".

באשר לסוגיית התפילות בבתי הכנסת, נשאל בהט האם המשטרה תאכוף תפילות שיתקיימו בניגוד להנחיות. "כן", השיב בהט בנחרצות. לדבריו, "לבתי הכנסת נקבעו תנאים לא פשוטים שצריך להקפיד עליהם. אני חושב שמי שיש היגיון בראשו מבין שצריך לשמור מרחק ולעמוד בקבוצות, כך שיהיה אפשר גם לפקח שלא תהיה הדבקה המונית - וגם לשחזר את מקום עמידתם של אנשים כדי לוודא מי צריך להיכנס לבידוד ומי בעל סיכון הידבקות. ככל שזה מתקיים, ואני מזכיר שבכל בית כנסת צריך להיות אחראי קורונה שיפקח, אנחנו איתכם, למענכם. במקומות שלא יקפידו, אנשים יקבלו דו"חות. נפזר תפילות שיהיו בהן הפרות בוטות של ההנחיות".

בהט נשאל במהלך הראיון כיצד יאכפו את איסור התנועה בכבישים והאם אכן ימנעו מאזרחים לשוב לבתיהם לאחר החג. "יש הבדל בן אדם שנוסע לבד ברכב ויכול לצאת למטרות מסוימות לבין משפחה שנוסעת, שמשפחה יוצאת בתוך רכב אחד והטענה שלה שיצאה לקנות מזון זה נראה פחות טוב. זה מעורר הרבה יותר מחשד", הוא אומר. "יש הרבה מאוד שיקול דעת, אכיפה חכמה שצריכה להיעשות וגם השוטרים וגם הציבור מבין שאנחנו מתמודדים עם אתגר גדול מאוד והוא לא המשטרה".

לדבריו, "יש שעות שיא של האירוע הזה, והם בעיקר בכניסת החג, בצאת החג. אנחנו צופים שיכולות להיות התכנסויות, תהיה גם אכיפה שונה קצת גם בימי החזרה לשגרה או לעבודה, שם בוודאי שנראה יותר תנועה בכלי רכב, ולכן המחסומים ככל שיהיו יהיו יותר נושמים כדי לקיים את התקנות שהוגדרו. ברור שאדם שנוסע לעבודה ביום שישי בשבע בערב כנראה יעורר חשד גדול יותר לעומת מי שעושה את זה ביום שני בבוקר".
קורונה הגבלות תפילות אכיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד