י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המירוץ לבית הלבן

הנשיא טראמפ: "אם לא ננצח, ישראל תהיה בבעיה גדולה"

מסע הבחירות לכס הנשיאות בארה"ב כבר בעיצומו: בשיחה מסורתית לרגל השנה החדשה עם מנהיגים יהודים ברחבי ארה"ב, אמר טראמפ כי הוא תמה על כך שרוב היהודים מצביעים 'על אוטומט' למועמד הדמוקרטי, "אם לא ננצח ישראל תהיה בבעיה מאוד גדולה" • "יש לי חתן ובת ונכדים יפהפיים יהודים, מה עוד חסר?"

הנשיא טראמפ: "אם לא ננצח, ישראל תהיה בבעיה גדולה"
קמפיין הבחירות של טראמפ צילום: קמפיין הבחירות של טראמפ

הנשיא דונלד טראמפ שוחח אתמול במשך 20 דקות עם מנהיגים יהודים אמריקאים בנוגע לעידוד יהודים נוספים שיצביעו עבורו.

"אנחנו מאוד מעריכים אתכם," אמר טראמפ במהלך השיחה, בשיחה מסורתית שנתית לפני ראש השנה שהתקיימה השנה ב'זום' עקב נגיף הקורונה.

לפני השיחה טראמפ דיבר עם התקשורת האמריקאית על חתנו היהודי, ג'ארד קושנר, שתיווך את העסקאות וההסכמים ההיסטוריים עם איחוד האמירויות הערביות ובחריין שנחתמו ביום שלישי בבית הלבן, במהלך הדברים כינה אותו טראמפ "מנהיג לא יאומן למען ישראל".

טראמפ לחץ על המנהיגים וביקש מהם סיוע לקמפיין הבחירות שלו, הוא אמר כי "ישראל תסבול אם לא ייבחר שוב בסתיו הקרוב".

"אני חייב לומר זאת, כל מה שתוכלו לעשות במונחים של 3 בנובמבר (יום הבחירות) יהיה חשוב מאוד מכיוון שאם לא ננצח, ישראל תהיה בבעיה גדולה", אמר טראמפ.

הנשיא ציין את מה שעשתה ארצות הברית למען ישראל ואמר כי נתנה סיוע שנתי בסך 4.2 מיליארד דולר למדינה. בעוד הנשיא הקודם נתן 3.8 מיליארד דולר.

"אנחנו במזרח התיכון בגלל ישראל", אמר טראמפ. ארתור סטארק, יו"ר ועידת נשיאי הארגונים היהודיים הגדולים בארה"ב, שאל על תוכניותיו של טראמפ לסייע לישראל בהתמודדות עם גורמים כמו איראן וטורקיה התומכים בקבוצות טרור כמו חמאס וחיזבאללה. תשובתו של טראמפ היתה, "הצביעו לרפובליקנים".

"זו באמת תקופה חשובה מאוד בחיי ישראל ובבטיחונה, אנחנו נעשה עבודה נהדרת". אמר.

טראמפ ציין כי הוא יצא מהסכם הגרעין האיראני, לו התנגדה ישראל, ואמר כי אובמה, שתיווך בהקלה על הסנקציות ב-2015 בגין הסכם הגרעין, השפיל את נתניהו.

"אני זוכר שביבי ניגש והתחנן בפניו, התחנן אליו עד כדי השפלה שבבקשה לא יעשה את עסקת הגרעין עם איראן", אמר טראמפ. "הוא עשה זאת, אני שברתי את זה, אבל הוא עשה את זה, ובכל זאת הדמוקרטים מקבלים 75% (מצביעים יהודים) זה אוטומטי, אני מקווה שתצליחו לעשות יותר טוב בנושא ההצבעות, אני מקווה שתוכלו להסביר לאנשים מה קורה".

באופן מסורתי יהודים מצביעים בכמות גדולה עבור המועמד לנשיאות הדמוקרטית, סקר השבוע הראה שג'ו ביידן מקבל 67% מהקולות וטראמפ 30%. אך מצביעים יהודים במדינות המתנדנדות, ובמיוחד בפלורידה, בכוחם להשפיע על הבחירות הקרובות, וטראמפ אמר כי הוא נבוך מדוע לא יקבל חלק גדול יותר בהצבעה היהודית.

"מה שמדהים אותי באמת, ואני חייב להגיד לכם, ראיתי סקר שבבחירות האחרונות קיבלתי 25% מהקולות היהודים, יש לי חתן ובת יהודים, יש לי נכדים יפים שהם יהודים, יש לי את כל ההישגים המדהימים האלה". אמר טראמפ. "אני נדהם שנראה שזה כמעט על אוטומט מצביעים לדמוקרטים".

דונלד טראמפ הבחירות בארה''ב ג'ארד קושנר דמוקרטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד