י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ברגע האחרון

בגלל התלמידים: המשפיע חזר מאומן לארה"ב

דוגמא אישית: יממה לפני ראש השנה המשפיע הנודע מארה"ב רבי יואל ראטה, עשה סיבוב פרסה וחזר מאומן היישר לברוקלין. הסיבה: בגלל שתלמידיו נשארו בארה"ב ולא יכלו להגיע לאומן עקב הסגר על היהודים בעקבות המכתב החמור ששיגר הפרויקטור גמזו לנשיא אוקראינה

בגלל התלמידים: המשפיע חזר מאומן לארה"ב
המשפיע רבי יואל ראטה צילום: אברומי ברגר

סאגת אומן תשפ"א: המשפיע הנודע רבי יואל ראטה מארה"ב, המשמש כראש ישיבת 'תפארת התורה' ברסלב בויליאמסבורג שבברוקלין, כבר הגיע לאומן שבאוקראינה לשהות בראש השנה באומן, אך עשה היום סיבוב פרסה וחזר לארה"ב. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הסיבה שרבי יואל שב על עקבותיו היא בגלל שחלק גדול מתלמידיו לא יכלו להגיע עקב איסור הכניסה של יהודים בעלי חסוד חסידית לאוקראינה. המשפיע הנודע החליט שלא לאכזב את התלמידים שנשארו והמריא בחזרה לשהות עמם בראש השנה. 

רבי יואל ראטה המריא דרך אמסטרדם ומשם בטיסה חזרה לארה"ב. לדברי עדי ראייה ששוחחו עם הרב ראטה בשדה התעופה הוא היה נשמע מותש שכן לא ישן כמה ימים בגלל שתלמידיו תקועים ולא יכלו לצאת לאומן. 

הרב ראטה אמר: "לא ייתכן שאני אהיה כאן עם מאות אנשים והתלמידים יישארו ללא רב בארה"ב, השנה נעשה את הקיבוץ בארה"ב". 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי גם הגאון רבי אפרים קעניג רב חסידי ברסלב שהיו לו אישורים להגיע לאומן החליט שלא להגיע ונשאר עם בני קהילת ברסלב בצפת שיעשו השנה את הקיבוץ במירון. 

הרב יואל ראטה אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד