י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"כושר ערבייה"

שת"פ מפתיע: הקייטרינג האמירתי יקבל תעודת כשרות מובילה

ההסכם ההיסטורי שנחתם בין ישראל לאיחוד האמירויות מוביל לשורה ארוכה של שיתופי פעולה במגוון תחומים. כעת גם תחום הכשרות זוכה לשת"פ מפתיע כשחברת קייטרינג מובילה מהאמירויות מקבלת תעודת כשרות של ארגון מוביל בעולם

שת"פ מפתיע: הקייטרינג האמירתי יקבל תעודת כשרות מובילה
המשלחת הישראלית והאמריקאית באבו דאבי צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

הקייטרינג של 'אמירייטס' (EKFC), אחת מחברות הקייטרינג הגדולות בעולם המספקת אוכל ליותר מ-100 חברות תעופה, חתמה על הסכם עם CCL Holdings שהוקמה על ידי רוס קריאל מנהיג הקהילה היהודית באבו דאבי, ונכנסה לשותפות להקמת מתחם ייחודי לאוכל כשר באיחוד האמירויות הערביות. השותפות החדשה תכונה "ערביה כשר", KOSHER ARABIA. והייצור צפוי להתחיל כבר בינואר 2021.

"ערבייה כושר" תהיה תחת ההשגחה של ארגון הכשרות הגדול בעולם (OU) ותעבוד בשותפות עם האיחוד הדרומי-אפריקאי של בתי כנסת אורתודוקסים (UOS).

הצוות הקולינרי המנוסה בחברה יטפל בכל ייצור המזון, ואילו חברת CCL Holdings תספק הסמכה ופיקוח על הייצור, כולל תמיכה בבניית תפריטים ורכישות המזון.

סעיד מוחמד, מנכ"ל הקייטרינג אמר: "אנו שמחים לחבור עם החברה CCL ולספק אוכל כשר. מזה שנים רבות החברה שלנו מציעה ארוחות כשרות בעיקר ללקוחות התעופה שלנו, באמצעות ספק חוץ מעבר לים. צפינו במגמות העולמיות של אוכל כשר, ועם ההתפתחויות האחרונות אנו מצפים כי הביקוש לאוכל כשר באיחוד האמירויות והאזור יגדל במהירות, השותפות שלנו תכסה את כל ערוצי המזון וניקח חסות גם על מסעדות כשרות שיפתחו ברחבי דובאי בקרוב".

"על ידי הגדרת היכולת שלנו בחברה לייצר אוכל כשר, אנו בטוחים שנוכל לשרת טוב יותר את לקוחותינו לא רק בתחום התעופה, אלא גם בתחום אירוח, ואירועים, כולל תערוכת אקספו 2020 הקרובה שתתקיים בדובאי, הכנת ארוחות כאן באיחוד האמירויות מעניקות לנו שליטה טובה יותר על עיצוב הארוחות והבטחת האיכות".

רוס קריאל, מייסד CCL Holdings, ונשיא המועצה היהודית של האמירויות אמר: "ערבייה כושר" הוקמה כדי "לספק אוכל כשר, ובכדי לענות על הביקוש הגובר באיחוד האמירויות, לא רק מהקהילה היהודית כאן אלא גם מצרכנים אחרים המחפשים אפשרויות בריאות ותואמות את האוכל המוסלמי חלאל" (שחיטה מוסלמית הדומה לשחיטה יהודית).

רוס קריאל, מייסד CCL Holdings וסעיד מוחמד, מנכ"ל הקייטרינג

עוד אמר קריאל: "אנו התכבדנו עם כל כך הרבה תמיכה מאיחוד האמירויות והקהילה הגלובלית הרחבה יותר, כולל מהרב מנחם גנאק, מנכ"ל חטיבת הכשרות של הארגון, הרב יששכר קרובובסקי מנהל החברה בישראל, רכז הרבנים של כשרות ארצות הברית, הרב הראשי בדרום אפריקה, וורן גולדשטיין. והרב דובי גולדשטיין, ראש הכשרות בדרום אפריקה, והרב יהודה סרנה, הרב הראשי לאיחוד האמירויות. בהנחייתם ובאישורם התנהל כל התהליך".

"זהו שינוי המשחק באופן מוחלט לנסיעות של יהודים לפנאי ולעסקים לאיחוד האמירויות", אומרת ל"בחדרי חרדים" אריאלה שטיינרייך, אשת עסקים הטסה הרבה לאיחוד האמירויות. "לפני כן יכולתי לקבל אוכל כשר בטיסות מניו יורק לאיחוד האמירויות, אך אף פעם לא בטיסות מאיחוד האמירויות הערביות חזרה לניו יורק שהיא טיסה של 15 שעות".

"ההודעה היום" אומרת שטיינרייך, "היא דוגמה נוספת לאיחוד האמירויות שפותחת את שעריה לנסיעה יהודית בכך שהוא מוודאת שיש לנו דרך לקבל אוכל כשר",  "זה לא שאפשר לקנות איזה משהו כשר בשדה התעופה של דובאי או אבו דאבי, זה 15 שעות ללא מזון כשר, ועכשיו זה פשוט משנה את כללי המשחק".

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי ישנם שני משגיחים הנמצאים באבו דאבי במשך כל ימי החג, הם עובדים על המטבח הכשר Elli's kitchen, ודואגים לאוכל כשר עבור היהודים השוהים במלון אטלנטיס.

חברת הקייטרינג היא אחת מחברות הקייטרינג הגדולות בעולם. קייטרינג הטיסות של Emirates מציע אירועים וקייטרינג עם שירות VIP, כמו גם שירותים נלווים הכוללים כביסה, ייצור מזון וטרקלין יוקרתי בשדה תעופה. בשנת 2019, 6,000 העובדים של החברה הכינו מעל 80 מיליון ארוחות וטיפלו ב 77,000 טון כביסה

 

OU איחוד האמירויות כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד