י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תקשיבו לברסי

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר: להגביל את ההפגנות

משה בר-סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות עד לאחרונה והפנים המוכרות של המאבק בקורונה טוען: אין לנגיף זהות פוליטית, הוא נמצא היכן שמתקהלים • "חושב שהקורונה מהאירועים המכוננים בהיסטוריה האנושית"

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר: להגביל את ההפגנות
משה בר סימן טוב צילום: פלאש 90

"כציבור, התנהלנו בצורה מופתית בגל הראשון. נשמענו להוראות, אבל החזקנו את זה לפרק זמן קצר, וקיווינו שמאיזושהי סיבה יהיה בסדר, שהקיץ יבוא לעזרנו, אבל זה לא קרה. עכשיו, אנחנו צריכים לגייס את כל הכוחות ולהבין שאנחנו מתמודדים עם אירוע שבקלות יכול להימשך לתוך 2022 ואולי אפילו יותר. הרי אנחנו לא יודעים עדיין מה יהיה עם החיסונים, ומה תהיה היעילות שלהם", כך, הבוקר, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר-סימן טוב ברדיו 103FM.

לדברי המנכ"ל הדומיננטי שנחשב לריכוזי מאוד, "ברמה הגלובלית אני חושב שהקורונה תהיה אחד מהאירועים המכוננים בהיסטוריה האנושית, ואנחנו נראה הרבה דברים שישתנו בעקבותיה".

בר-סימן טוב מוכר לכולם מהימים בהם שימש כמנכ"ל משרד הבריאות עד להתפטרותו המהדהדת. הוא הופיע בתקשורת בקביעות לצד ראש הממשלה נתניהו במסיבות העיתונאים היומיות שנערכו בתחילת הגל הראשון. פניו חמורי הסבר, לצד יכולתו לשדר רוגע ונינוחות הנחילו לאזרחים תחושה ש'העניינים בשליטה'.

כעת הוא ממש לא אופטימי. "אני מקווה שאנחנו, ומדינות אחרות בעולם, נצליח לייצר שגרת קורונה בה אנחנו מנהלים חיים רגילים, ושומרים על הפעילות הכלכלית, אבל עושים זאת בדרך שמונעת הדבקה המונית".

בר סימן טוב טען עוד כי "עיקר הבעיה היה במהלך החזרה ללימודים ובאירועים ההמוניים. בעיניי זה בסדר לטעות, זה בסדר שהתקבלה החלטה לא נכונה, אבל ברגע שהבנו את זה היינו צריכים לבצע את הצעדים הדרושים".

אך נדמה כי הדבר החשוב ביותר לדברי בר סימן, הוא לטפל בעניין הלימודים ובהתקהלויות. "הם מצע להדבקה. הרי לווירוס אין זהות פוליטית, הוא נמצא איפה שאנשים מתקהלים" אומר בנושא.

בכך מיישר בר סימן טוב קו עם אלו הטוענים כי אין להחריג את ההפגנות מהגבלות הקורונה, וכי יש להקפיד על מניעת התפשטות המגיפה גם במחיר של הגבלת זכות ההפגנה או על כל פנים אכיפה הדוקה של ההנחיות במהלכה.

משה בר סימן טוב קורונה הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד