י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המחאות במוצאי יו"ט

לייבל'ה בשלב הסיכומים: 'אנשי השנה' תש"פ

לייבל'ה מודיע פומבית כי הוא תומך נלהב במחאות שמתוכננות ברחבי הארץ במוצאי ראש השנה. והשבוע: השר המתפטר וסגן השר בעתיד יעקב ליצמן כבר רוכש פירות וירקות לראש השנה, איזה ח"כ אמר שהוא מקבל בשמחה את ההפגנה מתחת לביתו? וצמד הכלבים שהבהילו את לייבל'ה במסעדה הסמוכה לישיבה הגדולה

לייבל'ה בשלב הסיכומים: 'אנשי השנה' תש"פ
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה לא יודע איך לסיים את השנה, מצד אחד קורונה ומצד אחר הרבה דברים אחרים שכבר נשכחו בחלוף הזמן. אבל מה שברור - לייבל'ה לא שוכח את חנות 'הפיראט האדום' שם התחיל כל הקורונה ומאז לייבל'ה הפסיק כמובן לקנות במקום.

כמידי סוף שנה לייבל'ה בוחר את אנשי השנה שלו, ואלו שלושת הגדולים:

1. הילד הקטן מחסידות סאטמר שנעלם לילה שלם בעיר בני ברק וכולם חיפשו אחריו ולבסוף נמצא מתחת למיטה.

2. הגוי של חסידות ויז'ניץ שהצטלם היכן שישב חולה הקורונה הראשון בבני ברק בקריאת המגילה - תמונה שלא תשכח מעיניו של לייבל'ה.

3. האיש והאגדה, הפעיל החברתי הנודע ותומך ש"ס נלהב מר אברשה אוחיון, שהסביר לכל עם ישראל מה זה מנהלי קשרי קהילה מזרחיים. 

לייבל'ה התעצב השבוע על התפטרותו של השר ליצמן שכהרגלו נשמע להוראת רבו שקרא לו לצאת מהממשלה בעקבות הסגר והפרת התנאים עם משרד הבריאות. לייבל'ה מצדיע לליצמן ועוד יותר מצדיע על עזיבת ברוכי את הכנסת. לייבל'ה שאל מספר חברים במשכן מתי ברוכי עוזב? הם השיבו כי לפי המשוער הוא יעזוב את הכנסת ביום רביעי אחר הצהריים, בדיוק באותה שעה שנאם את נאומו הראשון. 

תחילה להתפטרות השר ליצמן. כבר ביום חמישי ראה לייבל'ה את ליצמן הולך לקנות ירקות לחג. ליצמן קנה ובחר את הירקות ולאור זה שהוריד ממשקלו, המכנסיים נעשו מעט ברוגז עם הנעליים. לייבל'ה מקווה שעד סוכות הם ישלימו וכן שהח"כ לא יהיה משועמם עד שיתמנה חזרה לסגן שר השיכון בקרוב ממש.  

ומכאן להפגנות במוצאי ראש השנה, אותן לייבל'ה מגבה בכל מחיר, בכל עיר חיפשו דרך יצירתית לקיים הפגנה במוצאי חג ראש השנה, בעיר אחת יזעקו על מחדל חקירת תקרית אום אל חיראן, בעיר אחרת יפגינו נגד הסגר ובאשדוד הגישו בקשה להפגין נגד תושב העיר חה"כ יעקב טסלר.

ללייבל'ה נודע כי קצין המודיעין התקשר לטסלר להכין אותו להפגנה נגדו והופתע לגלות כי טסלר מאשר בשמחה את ההפגנה ואף הציע לקיים הפגנה נגד שכנו ינון אזולאי. מה שבטוח חסידי בעלזא ישתתפו בהמוניהם בהפגנה נגד יו"ר הוועדה לפניות הציבור. 

לייבל'ה גם יצא ובא בטיסה של המכובדים לארה"ק וראה את הרבי מויז'ניץ ירושלים בתפילת מעריב באמצע המטוס כולם עם מסכות. 

ביציאה נפגש הרבי עם הנגיד ר' יענקל פלדמן שבא לחלות פני הרבי מויז'ניץ בימים הנוראי. האדמו"ר והנגיד שוחחו ארוכות. 

לייבל'ה ראה את הבעל מנגן יענקי גראס ממונסי שגם בתקופת הקורונה סיפק קליפים ללא הפסקה. הבעל מנגן הגיע בהפתעה גמורה לשהות יחד עם מאות חסידי תולדות משה בראש השנה. 

ומי שנחתו בניו יורק היו המלחין והזמר ארי איל יחד עם הזמר איציק וינגרטן כוכב עולה, השניים שהבינו שאין בישראל שמחות בית השואבה הגיעו לספור דולרים בארה"ב ולהרקיד את הציבור החסידי ולא רק בתפוח הגדול. 

באומן ראה לייבל'ה את ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין, שגם השנה כמסורת של עשרות שנים עלה לציון הרבי שלו כפי שביקש בראש השנה. רובינשטיין כמו בבידוד שהיה, ממשיך לנהל את עירו בשלט רחוק ובעזרת הצוות המתוגבר שהשאיר בארץ, תוך שמירה על מסורת רבת שנים.

גם יועץ השר לשירותי דת דודו עמר נצפה חוצה את הגבול לאומן שם שוהה כמנהגו מידי שנה בשנה ומיד לאחר מכן מביא את הישועות לארץ. 

את הרב שלום ארוש ראש מוסדות 'חוט של חסד' שלא הצליח להביא את חסידי ברסלב לאומן, ראה לייבל'ה מגיע גם למעזיבוז' שם התלווה על ידי איש מעזיבוז' הרב ירמי קורניצר שליווה אותו מהכניסה ועד היציאה. 

ובצל הסגר הכבד על המלונות החזן ואיש החסד ר' חונה דייטש שבמשך שנים שימש כחזן של לאונרדו פלאז'ה ישמש השנה כחזן של מתחם תנובה בירושלים שם במניין של איש העסקים הנגיד ר' יענקי ברגר שמקיים מניין סגור בביתו. 

ובארץ נצפו מתכוננים לסגר הזמר אריק דביר, יחד עם דובי וינרוט. השניים תועדו מדגמנים חליפות חדשות בחנות אוסטין בבני ברק.

העיתונאי ינון פלח יצא להשביע את רעבונו דווקא בקונדיטוריה כץ המדהימה והוותיקה בעיר התורה והחסידות, רגעים לפני הסגר הנורא.

הפרויקטור של משרד הביטחון לא מפסיק לעבוד וגם לא זנח את הקשר עם כל השוטרים של המדינה. השבוע כמסורת של שנים הגיע עם כל צמרת מחוז דן להתברך אצל שר התורה. ארנד לא שכח את הכובע ברכב שם מסכה והמתין להוראה לעלות לבית ברשב"ם.  

לייבל'ה אמנם נוהג לספק לכם את כל נושאי השיחה החמים לשולחן, אבל מידי פעם לייבלה גם אוהב לבדוק את יכולותיכם. את זוג האחים הגורים מסוג אסקי נבהל לייבל'ה לגלות בכניסה למסעדת פרקש. המראה הבלתי שגרתי בעיר התורה, למרגלות פוניבז׳ הותיר את לייבל'ה תחת התבהלה. אם פתרתם נכונה, לייבלה מוסר דרככם לבעלים 'תודה רבה' על ההתחשבות בקשירת הגורים לרגישות אנ"ש.

לייבל'ה השבוע נכנס לקבל את ברכתם של האדמו"רים לקראת השנה החדשה. בחדרו של הרבי החדש מסאדיגורה ראה לייבל'ה את סגן ראש עיריית ב"ב מנחם שפירא יחד עם עוזריו המסורים, הרל"ש מוישי גרינוולד ויענקי בן שלמה, מתברכים לרגל השנה החדשה ואף מקבלים דבש. 

במעונו של זקן הפוסקים של דורנו הגר"מ שטרנבוך ראה לייבל'ה את העסקן מענדי צימעט מירושלים מקבל תפוח אדום ודבש לרגל המעמד של ברכת התפוח בדבש אותו ארגן בבית הראב"ד עבור בנות מוסד 'בית לפליטות'. מענדי שמר את התפוח והדבש שקיבל למען יוכל לזכור שנה הבאה איזה סוג לקנות שוב. 

את השנה החדשה השיקו עובדי חברת צ'רידי בהרמת כוסית לחיים עם נאום המהפכנים של מנכ"ל החברה שי צ׳רבינסקי ומתנת חג של חבית יין.

עובדי צ'רידי שאינם נמנים על חסידות חב"ד כבר התרגלו עם השנים לשמוע דברי חסידות מחב"ד, אולם אחד הליטאים סיכם ללייבל'ה בשקט, "כבר אין לאן לברוח בעולם, חב"ד, קוקה קולה וצ'רידי". אגב בשנה החולפת גייסה החברה למעלה ממיליארד שקל ברחבי העולם.

במוצאי השבת האחרונה בסליחות ראשונות בבית הכנסת הגדול בתל אביב - נשיא בית הכנסת שלמה פיבקו, הרב ישראל מאיר לאו והרב זבדיה כהן העניקו לעסקן החב"די הרב יעקב גלויברמן (המכונה הבורר) תעודת יקיר בית הכנסת הגדול בתל אביב על עזרתו הרבה לבית הכנסת.

פינת המזל טובים המקוצרת: 

ברכת מזל טוב לבעל מנגן יואל קליין לרגל אירוסי בתו בשעה טובה והשנה לא יגיע לאומן למרבה הצער. 

ברכת מזל טוב למאיר לווין מנכ"ל מוסדות נדבורנה בארה"ק, לרגל שמחת הבר מצווה לנכדו.

ברכת מזל טוב לשדרן דוד חכם מ'קול ברמה' לרגל שמחת בר המצווה לבנו שנערכה כפי ההנחיות. 

ברכת מזל טוב לליאור גבאי, מנכ"ל רשת 'נאות מרגלית' לרגל שמחת הולדת הנכד בשעה טובה. 

ולסיום שמחה בגור ובעולם החזנות החזן הדגול הבחור שלמה סלצקי בן 36 התארס בשעטו"מ עב"ג הגב' רויטמן מהולנד. לייבל'ה מאחל מזל טוב. 

לייבל'ה רכילות חרדית יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד