י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מקלדת נגד הנגיף

ענקית הטכנולוגיה העולמית מתגייסת למאבק בקורונה

חברת גוגל העולמית הודיעה על מענק לאוניברסיטת תל אביב לטובת השקעה בבינה מלאכותית שתסייע בזיהוי מוקדם של מוקדי התפרצות קורונה ותסייע בבלימתה המהירה • "תוצאות המחקר ישמשו את מקבלי ההחלטות לקביעת מדיניות לבלימת המגפה"

ענקית הטכנולוגיה העולמית מתגייסת למאבק בקורונה
סניף של גוגל. אילוסטרציה צילום: unsplash

המלחמה הדיגיטלית בנגיף: המירוץ אחר החיסון מתקיים במרץ, אך בינתיים העולם משקיע גם בכלים אחרים שיסייעו למקבלי ההחלטות להבין טוב יותר את כיווני התפשטות הנגיף, כך שיוכלו לכלכל את צעדיהם בהתאם.

חברת גוגל נרתמה למאמץ והודיעה על מענק מיוחד לאוניברסיטת תל אביב לטובת שימוש בבינה מלאכותית לאיסוף נתונים ועיבודם, כך שניתן יהיה לחזות מראש ומספיק זמן מראש את כיווני התפרצות הנגיף ולנהל את המאבק נגדו בדרך מושכלת.

המענק - שלא פורסם באיזה סכום מדובר - הינו אחד משורת מהלכים שמבצעת גוגל במסגרת תרומתה למיגור המגפה ברמה העולמית והוא ניתן למרכז לבינה מלאכותית ומדעי הנתונים באוניברסיטת תל אביב.

במחקר זה, צוות המרכז עושה שימוש במידע קיים, שמפוזר בין רשויות ממשלתיות שונות, משרדי ממשלה והלמ"ס והוא כולל טכניקות בינה מלאכותית ושיטות סטטיסטיות מתקדמות. החוקרים מתכוונים לבנות מודל מדויק ברזולוציה גבוהה של התפשטות המגפה וכן לבחון שיטות שונות המשתמשות במודל זה לתכנון ובדיקת ההשפעה של צעדים לבלימת המגפה.

מחקר בינתחומי זה משלב חוקרים מבית הספר לבריאות הציבור, סטטיסטיקה, מדעי המחשב והנדסת חשמל וכן חוקרים ממכון גרטנר לחקר אפידמיולוגיה.

"אוניברסיטת תל אביב גאה שחברת Google החליטה להעניק למרכז לבינה מלאכותית ומדעי הנתונים מענק משמעותי לטובת פיתוח המחקר בנושא הקורונה בישראל," אומר פרופ' מאיר פדר, ראש המרכז לבינה מלאכותית ומדעי הנתונים, "המענק יתמוך בפיתוח כלים לתכנון ולבחינת ההשפעה של צעדים שונים על התפשטות המגפה המבוססים על בינה מלאכותית. תוצאות המחקר ישמשו את מקבלי ההחלטות לקביעת מדיניות לבלימת המגפה".

גוגל קורונה בינה מלאכותית אוניברסיטת תל-אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד