י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אל תהפכו שוטרים לשופטים"

נתניהו זימן דיון בהול: בוחן להחמיר את הסגר; מגבלת המרחק הורחבה

ראש הממשלה נתניהו כינס הערב את שרי הממשלה במטרה להחמיר את תקנות הסגר שיחל מחר ב-14:00 בצהריים ויימשך לאורך שלושה שבועות • יו"ר ועדת החוקה בישר כי מגבלת המרחק הורחבה לקילומטר • ח"כ אייכלר דרש בוועדת החוקה: "אל תהפכו את השוטרים לשופטים"

נתניהו זימן דיון בהול: בוחן להחמיר את הסגר; מגבלת המרחק הורחבה
בנימין נתניהו צילום: Yossi Aloni/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים בשעה זו (חמישי) דיון בהול בו הוא בוחן אפשרות להחמיר את הסגר שיצא לדרך מחר בשעה 14:00 ואמור להסתיים ביום שישי ערב שמחת תורה.

לדיון זימן ראש הממשלה הפרויקטור פרופ' רוני גמזו וכן שרים נוספים, כאשר ראש הממשלה מבקש להחמיר בהגבלות, בין היתר, בסגירת השווקים.

נתניהו טען כי במתווה הסגר קיימים חורים רבים ובכך הוא מאבד את האפקטיביות. השרים מתבלטים האם להחמיר את הסגר כבר מחר, או שמא רק לאחר ראש השנה לקראת ההכנות לסוכות.

בתוך כך, ועדת החוקה מכונסת כדי לאשר את ההגבלות ואת תקנות הסגר, במהלך הדיון בוועדה, התייחס יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר למגבלת המרחק מהבית ואמר כי "יש הסכמה מצד הממשלה, וזה ייכנס במשאל טלפוני. יגדילו מ-500 ל-1000 מטר כדי לתת לאנשים יותר מרחב".

במהלך הדיון, ח"כ הרב ישראל אייכלר פנה ליו"ר וועדת החוקה ח"כ יעקב אשר וביקש "לא להפוך את השוטרים במחסומים לשופטים".

אייכלר דרש "לנסח את התקנות באופן ברור וחד משמעי, שאין לשוטר סמכות לעכב אזרח הטוען כי הוא בדרך לעבודה, לבית מרקחת, לרכוש מזון, לברית או הפגנה".

במהלך הדיון בוועדה התברר כי בעוד המשפטנים סבורים שהשוטר חייב לאפשר מעבר ליעד מאושר, אלא אם יוכח אחרת, הרי לדברי המשטרה, האזרח יוכל לעבור רק אחרי שהשוטר השתכנע באמינות דבריו של האזרח.

ח"כ אייכלר אמר בתגובה כי "זו שערורייה שהופכים את השוטרים גם לשופטים. אין לכך שום סמכות חוקית. יש לקבוע כי כל אזרח נאמן לטעון את דבריו ולעבור, אלא אם כן יוכח אחרת. אם לא תתקבל פרשנות זו, אבקשך שלא לאשרר את תקנות הסגר. אחרת נראה כאן מראות איומים של התעללות שוטרים באזרחים, כפי שנראו בסגר הקודם שמנעו מאנשים לעבור בדרך לטיפול רפואי ואף חמור מכך".

בנימין נתניהו סגר ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד