י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"יש שם שקט נוראי"

חדש ב'אסף הרופא': מתנדבים במחלקת הקורונה

לאחר שבמספר בתי חולים החלו לפעול מתנדבים במחלקות הקורונה, דווח כי גם בבית החולים 'אסף הרופא' הופעל מערך מתנדבים במחלקה המבודדת. "אנשים מרגישים ממש לא טוב והם שם לבד" אומר חב"דניק שהחל להתנדב במחלקה

חדש ב'אסף הרופא': מתנדבים במחלקת הקורונה
מחלימי הקורונה מתנדבים להסיע חולים צילום: באדיבות המצלם

המתנדבים הגיעו גם ל'אסף הרופא': לאחר שנחיצותם של המתנדבים - בעיקר מהמגזר החרדי - הוכחה כנחוצה ואקוטית בעיקר במחלקות הקורונה, החל לפעול מערך התנדבות גם בבית החולים 'אסף הרופא'.

השבוע נכנסו לראשונה במרכז הרפואי שמיר מתנדבים מחלימים מקורונה, כאשר הם מסייעים ומארחים חברה לחולים המאושפזים במחלקות הקורונה. בכך מצטרף בית החולים לבתי החולים שבהם החלו להפעיל התנדבויות במחלקת הקורונה, כמו תל השומר, שיבא ו'אסותא אשדוד'.

בהנהלת המרכז הרפואי אומרים כי זיהו כי קיים צורך להפיג את הבדידות של חולים רבים הנאלצים להתנתק מבני המשפחה וממבקרים. "התמיכה הרגשית והחברתית מהווים נדבך חיוני בקידום הריפוי של החולים, מעבר לפעילות הצוות הרפואי שנתון בעומס משימות טיפוליות" מסבירה פרופ' אורנה טל, סגנית מנהלת המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא).

"הגענו להבנה ששיחות עם מתנדבים ככל שהחולה יכול ורוצה – עשויים לסייע לו בהחלמה ולשפר את מצבו. אנו גאים בייחודיות בפרויקט במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) בחיבור בין הקהילות הסובבות אותנו תוך גשר בין אוכלוסיות שונות ורצון לשותפות בתהליך קהילתי של כל קשת הגוונים בעם", הוסיפה.

מנדי מינסקי, בן 23 שהחלים מקורונה, חזר לארץ לאחרונה ומתגורר בכפר חב"ד הוא המתנדב הראשון שנכנס עם ציוד המיגון לתוך המחלקה. הוא מספר: "הייתי בניו יורק וראיתי איך ההתפרצות מגיעה לקהילה החרדית שלנו שם וזו הייתה חוויה קשה. כשחזרתי לארץ חיפשתי איך לסייע ונתקלתי במודעה של הרב מנדי בקרמן, מנהל בית חב"ד במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) שקרא למחלימים לבוא להתנדב במחלקות. לאחר שפניתי עברתי תהליך של חיסונים ובדיקות ונכנסתי לראשונה נכנסתי לתוך המחלקה במיגון המלא".

עוד סיפר מינסקי על החוויה בתוך מחלקות הקורונה: "יצא לי לחשוב שהייתי בתוך המחלקה על כך שאני הייתי חולה בקורונה גם הייתי מוקף בבני משפחה שחלו עימי. מאוד קשה לחשוב על אנשים שמרגישים לא טוב והם שם לבד. בסיור הבנתי כמה קשה לחולים; כולם סביבם בחליפות החלל הללו וכך גם אני. ישנו קושי לנהל ככה שיחה עם החולים ולתקשר אבל אני אעשה הכול להצליח ולסייע להם. החוויה שם הייתה לא פשוטה מראות לא קלים של אנשים חלק מונשמים וחלק מחוברים לכל מיני מכשורים ולכן קשה להם להגיב או לדבר. חשבתי שארגיש לחץ או עומס בתוך מחלקות הקורונה אבל בדיוק להפך, יש שם שקט נוראי ואווירה קשה מאוד והמון חולים צעירים. יש לי פה אתגר מאוד גדול להפיג את הבדידות ולייצר קשר ואולי זה אף יעזור להם בהחלמה".

הצוות של המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) שקידם את הטיפול בפן הרגשי והמצוקה של החולים תוך מציאת המתנדבים וכל ההכשרה הנו ד"ר יקיר קאופמן נוירולוג גריאטרי מתמחה במנהל רפואי, סמדר ורד סגנית מנהלת הסיעוד והרב מנדי בקרמן מנהל בית חב"ד. במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) מזמינים חולים שהחלימו להיות שותפים לדרך והתנדב. אם חליתם בקורונה והחלמתם אתם מוזמנים לפנות לטלפון 053-6290363.

 

אסף הרופא קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד