י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
גיל החולים יורד

מנהל בית החולים רמב"ם: "זו לא מחלה של זקנים"

בדיון שהתקיים בוועדה לביקורת המדינה אמר מנכ"ל בית החולים רמב"ם ד"ר מיקי הלברטל, כי בניגוד לתפיסה הרווחת הצעירים דווקא חולים ואפילו קשה • ח"כ שלח: "אין שום ציפייה שאמצעי הסגר יורידו את התחלואה"

מנהל בית החולים רמב"ם: "זו לא מחלה של זקנים"
מחלקת קורונה בשיבא צילום: Yossi Zeliger/Flash90

גיל החולים בירידה: בדיון שנערך ביום רביעי השבוע בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, אמר מנכ"ל בית חולים רמב"ם כי בניגוד לתפיסה הרווחת בקרב הציבור, ממוצע גיל החולים קשה הולך ויורד. "זו לא מחלה של זקנים", אמר מנכ"ל החולים ד"ר מיקי הלברטל שסיפר כי "ממוצע גיל החולים הקשים עומד על 50".

לדבריו, אכן בגל הראשון עמד מוצע גיל החולים על 80, אך ככל שאנו מתקרבים לגל השני כך הולך ממוצע גיל החולים קשה והוא יורד. "כרגע", סיפר, "ממוצע הגילאים של החולים קשה במחלקת הקורונה ברמב"ם, עומד על 50".

בדיון שנערך בוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח, נידונה גם סוגיית הצפיפות בבתי החולים. מנהלי בתי חולים התריעו על העומסים על המחלקות והביעו חשש מקריסת בתי החולים. בדיון הוצגו נתונים שלימדו כי המחלקות עמוסות, כאשר בחלק מבתי החולים הן כבר עברו את ה100% תפוסה, וגם ביתר בתי החולים מתקרב הרגע שבו המחלקות יגיעו לתפוסה מליאה. 

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח, אמר כי "אנחנו נכנסים לסגר של החגים שאת נזקו אנו יודעים ואת תועלתו פחות. אין שום ציפייה שאמצעי הסגר יורידו את התחלואה. וכשאנו רואים את העומס בבתי החולים, יש את התחושה שעושים משהו רק בגלל שלא יודעים לעשות משהו אחר ולא כי מישהו רואה בקצה פתרון".

הוא ניצל, כצפוי, את ההזדמנות לעקוץ את הממשלה ואמר כי "זהו מצב של קריסה שלטונית שמדאיגה לא פחות מנתוני התחלואה, מכך ש-10% מהבדיקות חיוביות ומכך שמערך קטיעת שרשרת הדבקה יהיה בנוי רק בנובמבר. במדינה שמוציאה עשרות מיליארדים לטיפול בעיות אחרות, הצרכים הכספיים של בתי החולים צריכים להיות מסופקים מיד בלי לשאול שאלות. 1000 המיטות שדוברו שהתווספו בגלל הקורונה, זוהי הזזה של מספרים ממקום למקום ולא באמת תוספת. כל הדברים האלו משפיעים על אמון הציבור והבנת הציבור של כל המהלכים, זה הבסיס לקבלת הנחיות הציבור מהממשלה".

קורונה בית החולים רמב"ם עפר שלח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד