י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פחות מ-24 שעות לראש השנה

המשבר מול שלטונות בלארוס מחריף משמעותית

בלארוס הודיעה שאינה מאפשרת לאנשי הביטחון המתלווים למטוסים הישראלים להיות בשטחה. אלפים תקועים בגשם זלעפות. כל המלונות תפוסים, וכל מי שחוזר מהגבול אין לו לאן לחזור • "מדובר במשבר הומניטרי משמעותי" אומרים העסקנים • במקביל נערכים השוהים בגבול לשהות שם בימי ראש השנה ולא להתפנות מהמקום

המשבר מול שלטונות בלארוס מחריף משמעותית
חסידי ברסלב בגבול בלארוס אוקראינה צילום: באדיבות המצלם

המשבר בגבול המפורז בין בלארוס לאוקראינה מחריף, פחות מ-24 שעות להתקדש ראש השנה: מטוס 'ישראייר' שיצא במיוחד מישראל לבלארוס בכדי לאסוף את תלמידי ישיבת ברסלב, לא מורשה לנחות בבלארוס. עקב כך שפתרון למשבר לא נראה באופק, שוקלים קברניטי המטוס לסובב את החרטום ולחזור לישראל. "מדובר במשבר הומניטרי משמעותי" אומרים העסקנים ל'בחדרי חרדים'.

עו"ד נתן רוזנבלט, המלווה את הדרמה מספר ל'בחדרי חרדים' כי "בלארוס הודיעה שאינה מאפשרת לאנשי הביטחון המתלווים למטוסים הישראלים להיות בשיטחה. אלפים תקועים בגשם זלעפות. כל המלונות תפוסים, וכל מי שחוזר מהגבול אין לו לאן לחזור. אני קורא לממשלת ישראל להתערב במשבר ההומנטרי החריף של אזרחיה באופן מיידי. ולממשלת אוקראינה לאפשר לאלפיים אחרים לעבור באוטובוסים אטומים לחלונות הממתינים להם באומן".

בתוך כך, מתפרסם סרטון בו נראה הרב חיים וייצהנדלר ממארגני ורכזי 'גלות בלארוס', כפי שחסידי ברסלב מכנים את השהייה בגבול בלארוס אוקראינה. בסרטון נראה וייצהנדלר מקריא החלטות מהעצרת לכלל הציבור. "קודם כל אנחנו אמונים על ציוויו של רבינו הקדוש שציווה עלינו בכל מצב 'אין שום ייאוש בעולם כלל', ואנחנו מאמינים בכל רגע שהשערים ייפתחו למרות שעל פי דרך הטבע על פי כל הסיכויים לא נראה שזה יקרה, אבל אנחנו לא מתייאשים ואנחנו נילחם עד הסוף על מנת לזכות להגיע לאומן לראש השנה".

עוד הוסיף וייצהנדלר "אנחנו רוצים להודיע מכאן על דעת כל הציבור השוהה כאן על כל גווניו באחדות ובערבות הדדית, אנחנו מודיעים לשלטונות בישראל, אנחנו צועדים מכאן רק בדרך אחת, אנחנו יוצאים מכאן רק לפושקינה להיות ליד הציון הקדוש אצל רבינו הקדוש" הצהיר וייצהנדלר לקול תשואות האלפים.

"לשלטונות באוקראינה, אנחנו אומרים תודה. תודה על האירוח בכל השנים, שמחנו להתארח אצלכם ונשמח להמשיך ולהתארח אצלכם, למרות המגיפה המשתוללת, וכמובן שננהג בהתאם להנחיות. נקפיד ללא כחל וסייג כל כל ההנחיות. ואנחנו מתחננים, קבלו אותנו כפי שהתארחנו כל השנים האחרונות מאז פתיחת שערי אוקראינה" מתחנן וייצהנדלר בפני רשויות אוקראינה.

לסיכום הוא אמר "אנו נערכים לשהות כאן בשטח, במידה וחלילה ועוד פעם נדגיש במקרה שחלילה לא נזכה להגיע לציון הקודש באומן, נכין את עצמינו כאן לשהות בראש השנה. ותודות להרב משה פימה שמוסר את נפשו בשבועות האחרונים לדאוג לנו. אם חלילה לא נזכה, נתארח כאן, בצורה מכובדת ואנושית על אף כל הקשיים העומדים כאן בפנינו". כך וייצהנדלר.

קורונה אומן ראש השנה אוקראינה בלארוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד