י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נתפסו עם 5 מזוודות עמוסות

ערב יום הדין: ארבע צעירות ישראליות עצורות בבולגריה

פחות מ-24 שעות לכניסת יום הדין תשפ"א, נודע כי בבולגריה עצורות מאז יום שישי ארבע צעירות ישראליות שהתפתו להבריח כמות נכבדה של עלי גת. הן השאירו את חמש המזוודות העמוסות בעלים על המסוע והרשויות שפתחו אותן גילו את השלל בפנים. הן צפויות למאסר ממושך או קנס עתק

ערב יום הדין: ארבע צעירות ישראליות עצורות בבולגריה
מזוודות. אילוסטרציה צילום: דוד כהן

ארבע צעירות ישראליות, נעצרו ביום שישי האחרון בוורנה שבבולגריה בחשד להברחת קרוב ל-100 ק"ג גת. דבר המותר לשימוש בישראל, אך אסור במדינות אירופה.

על פי הדיווח בכלי תקשורת בבולגריה, הקונסול הישראלי בסופיה ביקר את העצורות במתקן מעצרן. זאת הפעם הראשונה שבה נעצרים אזרחים ישראלים בבולגריה על הברחת גת. בעבר נעצרו עשרות ישראלים במדינות שונות באירופה, וחלק מהם מרצים עונשי מאסר.

על פי הדיווח באתר bgonair.bg, ארבע נשים נעצרו בניסיון להבריח גת בשווי 3 מיליון יורו.

בשדה התעופה בוורנה עוכבו ארבעתן בגין הברחת גת, כמות הגת הכלולה ברשימת התרופות האסורות בסיכון גבוה בבלוגריה הינה 93 ק"ג, עלי הגת היו בחמש מזוודות תיירים.

ב-9 בספטמבר, לפני הצהריים, הגיעו ארבע הנשים הישראליות לשדה התעופה של וורנה בטיסה מתל אביב. הן לא היו חלק מקבוצת תיירים מאורגנת, הן תכננו להתארח במלון ולטוס חזרה לתל אביב ב-11 בספטמבר.

חמש המזוודות היו על המסוע, ומשהו השתבש לפתע, לא ברור מה קרה ומה גרם לנשים בגילאי 18 עד 21, להשאיר את המזוודות על המסוע. לאחר מכן הן עזבו את שדה התעופה עם מטען היד שלהן בלבד. המטען ה"נשכח" נבדק על ידי אנשי המכס, משטרת הגבולות, והנשים נעצרו.

העונש על הברחה כזו עלול להגיע עד ל-15 שנות מאסר ובקנס בסך מאות אלפי יורו.

הפרקליטות המחוזית בוורנה הגישה בקשות להארכת מעצר של הנשים לבית המשפט המחוזי בוורנה. והן נשארו במעצר, עדיין לא ברור האם יועמדו לדין.

חרדיות עצורות בולגריה הברחת גת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד