י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הונפק כרטיס מיוחד

פשעווארסק: המשתתפים בתפילות עלו בגורל

בשערי בית הכנסת של חסידי פשעווארסק באנטוורפן יוצבו מאבטחים מטעם רשויות העיר אשר יאכפו את קיום ההנחיות בקהילה • בדף הוראות מיוחד כותבים העסקנים במדויק מאיזה דלת להיכנס, וכיצד ללכת ברחוב • המשתתפים בתפילות עלו בגורל

פשעווארסק: המשתתפים בתפילות עלו בגורל
האדמו"ר מפשעווארסק צילום: אלימלך גרסטל

בחסידות פשעווארסק שבאנטוורפן - בלגיה, נערכים לימי ראש השנה בצל נגיף הקורונה. בהנהלת הקהילה הוציאו דף הנחיות מיוחד בשפת האידיש עם הוראות וסדרי התפילה במהלך החג והם מזהירים את כלל החסידים והמתפללים להקפיד על קיום כלל ההנחיות.

עסקני החסידות מבקשים: היות ובפתח בית הכנסת יוצבו מאבטחים מטעם רשויות העיר, כל אחד יוכל להיכנס לבית הכנסת רק באמצעות כרטיס מיוחד שהופק עבורו. לכל אחת מתפילות היום הכינו כרטיס מיוחד - כרטיס 'כניסה לבית המדרש', ובאם אחד יוצא באמצע התפילה מבית הכנסת עליו לבקש מהעסקנים כרטיס חדש על מנת שיוכל לחזור ולהיכנס לבית המדרש. עוד מבקשים העסקנים שאף אחד לא יביא אתו אורחים שאין ברשותם כרטיס.

על מנת שכל אחד מהחסידים יוכל להשתתף בתפילה עם האדמו"ר, ערכו בקהילה גורל מיוחד מי ישתתף ובאיזו תפילה, כאשר אברכי הקהילה וילדי ובחורי החסידות יכולים להשתתף בתפילות על פי סדר מיוחד וכפי שעלו בגורל. חלק מהתפילות יתפלל האדמו"ר רק עם בני משפחתו.

בדף ההנחיות מזהירים העסקנים, לא להתעכב בפתח בית הכנסת, ולצעוד כל אחד ביחידות ברחוב וגם להיכנס לבית הכנסת אחד אחד על מנת לא לעורר רעש ומהומה, עוד הם מזהירים לחבוש מסכה כל הזמן. בנוסף כל אחד קיבל הוראות דרך איזה דלת עליו להיכנס ובאיזו תפילה.

 

חסידות פשעווארסק קורונה אנטוורפן ראש השנה בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד