י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
קהילה יהודית מתמעטת

בית כנסת היסטורי שנסגר לפני שש שנים הוכר כמבנה מוגן

בית כנסת היסטורי בסקוטלנד שנסגר לפני שש שנים עקב קהילה יהודית מתמעטת - הוכר כמבנה מוגן. היזמים יחויבו לשמר את המבנה באופן מלא

בית כנסת היסטורי שנסגר לפני שש שנים הוכר כמבנה מוגן
בית הכנסת בלסטר צילום: הקהילה היהודית

בית הכנסת Langside 'לנגסייד' בעיר גלזגו נבנה בשנת 1927 והוא אחד משני בתי הכנסת בסגנון מזרח אירופאי בלבד בבריטניה. לאחרונה נערך דיון על פתיחתו מחדש של הבניין בשביל קהילה יהודית חדשה הצומחת באזור, כך על פי הדיווח ב-BBC. יותר מ- 840 קבוצות ויחידים תמכו בהצעה להגנה על הבניין.

כמבנה מוגן, היזמים יידרשו לקחת בחשבון את "האינטרס האדריכלי או ההיסטורי המיוחד" של הבניין ויחויבו לשמר אותו באופן מלא אם וכאשר הם יבנו מעליו או לצדו. המבנה נמצא בסכנה עקב מצבו, אולם רישומו כמבנה מוגן, יעניק לבניין הגנה נוספת מטעם הרשויות.

פנים הבניין כולל פרטים דקורטיביים, גילוף עץ וציורי קיר בסגנון אמנות שהיה דומה לבתי כנסת בפולין, אוקראינה ורומניה, כך דיווח ה-BBC, על בית הכנסת אחראי ארגון "מורשת דרום גלזגו לאומנות".

בדצמבר האחרון ארגון יהודי שבסיסו בסקוטלנד המייצג עדות קבוצות רבות, עתרו לבעלים הפרטיים של בניין בית הכנסת לפתוח אותו מחדש לתפילה. במכתב לבעלי בתי הכנסת הם ביקשו לפתוח אותו מחדש עם יותר מ-800 חתימות.

בית כנסת סקוטלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד