י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ערב ראש השנה

הינוקא במסר לעם ישראל: מה מציל ממגיפה?

הגאון 'הינוקא' הרב שלמה יהודה במסר מיוחד לראש השנה ששודר בקו הינוקא: מהו החידוש בשנה זו? וגם - מה מציל ממגיפה? • האזינו להקלטה מדבריו 

הינוקא במסר לעם ישראל: מה מציל ממגיפה?
הינוקא הגאון הרב שלמה יהודה צילום: שלומי טריכטר

לקראת ראש השנה מסר הגאון הינוקא הרב שלמה יהודה - מסר מיוחד לחיתום השנה וליום הדין לאלפי מאזיני "קו הינוקא", בענין הכנת הלב, שמירת המחשבה, כוונות והנהגות ליום האחרון של השנה ולראש השנה החל בשבת.

הינוקא הסביר על פי הירושלמי בפסחים: שהשבת שהיא שירה ושמחה ובה מתכפרים. מעלה היא כשמתייחדת השנה ביחד עם ראש השנה - וע"י כך יתעורר רחמים לכפר על עם ישראל בראש השנה.

"יש לנו עזר וסיוע שהראש השנה הזה מתחיל בשבת, ששבת היא כולה שירה ושמחה - שרים ושמחים בשבת.  "וזה התעוררות ועניין גדול בשיתוף יחדו של שבת בראש השנה"

הינוקא הוסיף: "כי ניתן לראות זאת מהירושלמי, בפסחים פרק רביעי הלכה א; מנין יודעין שהשיר קרוי כפרה: "ויכפר על בני ישראל" - זה השיר - והשירה זה כפרה! לכן, השבת שעניינה שירה ושמחה, היא מכפרת, והשנה ראש השנה מתחיל בשבת יש בכך סימנא טבא.

בדבריו התייחס הינוקא לעניין הקושי בתקופה זו: "בזמן הזה שיש את המגיפה ואת הצער הזה של כולם, צריך להרחיק את החרדה ולהרבות באהבה ובעין טובה ולדון לכף זכות ולסייע לזולת, לעורר את הרחמים של ה'. הקב"ה רוצה עכשיו שכולם יעבדו אותו בישוב הדעת בנחת עכשיו הוא רוצה שכ"א יעבוד אותו בד' אמות בפרטיות במחשבה קדושה יותר בהתעוררות".

הינוקא מחדד ומתריע על החיוב בשמירת דיני התורה בזהירות הנצרכת מפני המגיפה: "להראות לה' ב"ה שאנחנו כ"כ דואגים על כל עם ישראל - שישאלו בשמים איך החמרת בדיני נפשות, האם היה לנו חומרא בזה?
במוקצה בדרבנן, כולם מחמירים, כולם חסידים, אבל פה בעניין הזה: נהיה גם כולנו קדושים ומחמירים, להראות לה' ב"ה הרחמנות שלנו, על עמ"י לרחם על כולם לאהוב את כולם".

הינוקא הוסיף: "וכמובן להקפיד על מאה ברכות שזה חשוב גם לביטול המגיפה".

לאחר שהביא שמאה ברכות - חשוב לביטול המגיפה, הינוקא הביא חידוש מיוחד מהדעת זקנים מבעלי התוס' בפרשת עקב: "שכל מי שאומר את ברכת מודים בכוונה, ומודה לה' ב"ה על כל מה שגמל איתו - כל מה שעשה איתו טובות, הרי זה עולה לו כאילו בירך מאה ברכות, שנתחבר ע"י דוד המלך להציל ולבטל המגיפה.

הינוקא הרב שלמה יהודה ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד