י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מלחמה בפתח?

נשיא בלארוס מאיים לסגור את הגבולות עם פולין וליטא

מסך הברזל החדש: נשיא בלארוס אומר שהוא יסגור את הגבולות עם פולין וליטא ומתריע מפני 'מלחמה' לאחר שהאשים את המערב במחאות נגדו

נשיא בלארוס מאיים לסגור את הגבולות עם פולין וליטא
מפגינים בבלארוס צילום: unsplash

הנשיא הלא אהוד של בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, אמר כי הוא העמיד את הצבא בכוננות גבוהה ויסגור גבולות עם פולין וליטא על רקע החשש מפני 'מלחמה'.

האיש החזק, הידוע כדיקטטור האחרון של אירופה, פנה ל"מנהיגים המטורפים" (כלשונו) של שתי המדינות, שלא יאפשרו לפרוץ סכסוכים ואמר שזה "לא יפתור את הבעיות שלנו".

במקביל, הזהירה בכירה באו"ם מפני 'מסך ברזל חדש' היורד על אירופה, תוך שהיא מתארת מצב 'קטסטרופלי' ברפובליקה הסובייטית לשעבר.

במקביל, אנה מרין, מומחית למצב זכויות האדם בבלארוס, הופרעה מספר פעמים במהלך נאומה באו"ם על ידי נציגי רוסיה ובלארוס, שקראו להפסיק את השידור.

לוקשנקו נאחז בשלטון בבלארוס על רקע הפגנות המוניות מאז טען לניצחון בבחירות שהתקיימו ב-9 באוגוסט, בחירות שנחשבו על ידי אירופה כבחירות מזויפות.

הוא האשים שוב ושוב את ההפגנות שמתקיימות - 'מתסיסים זרים', תוך שהוא מאשים את מדינות נאט"ו בהצבת חיילים בגבולותיו לקראת "פלישה". מנהיגי נאט"ו התעקשו שוב ושוב כי הכוחות הם כוחות הגנה בלבד, ואינם מהווים איום על משטרו.

אך בנאום שנערך בפורום נשים ביום חמישי, אמר: "אנו נאלצים להעמיד את הצבא בכוננות גבוהה ולסגור את גבול המדינה במערב, בעיקר עם ליטא ופולין. לוקשנקו אמר גם כי גבול בלארוס עם אוקראינה יהיה יותר מאובטח.

כמעט 7,000 בני אדם עוכבו/נעצרו בבלארוס, ומאות הוכו באכזריות על ידי המשטרה במהלך הימים הראשונים של ההפגנות לאחר הבחירות.

בלארוס פולין ליטא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד