י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בערב ראש השנה

צפו: האסיר החסידי השתחרר והתקבל בשירה ובריקודים

התרגשות גדולה: בערב ראש השנה שוחרר האסיר החסידי המפורסם ר' מרדכי יצחק סאמעט לביתו, אחרי שנשפט ל-27 שנים ושוחרר מוקדם מהצפוי • מעצרו זעזע את 'קרית יואל' שבמונורו, ועם שחרורו יצאו רבים מבני הקהילה המקומית לקבל את פניו בשירה ובריקודים • צפו

צפו: האסיר החסידי השתחרר והתקבל בשירה ובריקודים
הריקודים לאחר שחרורו של סאמעט צילום: באדיבות המצלם

האסיר החסידי ר' מרדכי יצחק סאמט, חסיד סאטמר ותולדות אברהם יצחק שנשפט לפני כ- 20 שנה ל-27 שנות מאסר בכלא האמריקאי אחרי מבצע מעצרים שזעזע את קהילת 'קרית יואל' במונורו - שוחרר מוקדם מהצפוי. עם שחרורו בערב החג קיבלו את פניו רבים מבני הקהילה החסידית בניו יורק בריקודים ובשמחה גדולה. 

מדובר בדרמה גדולה שכן האסיר סאמט לא ראה אור מתוככי הכלא שנים רבות מלבד מספר פעמים שזכה לצאת לחתונות ילדיו. במהלך שהותו בכלא אף כתב ספר עב כרס על האמונה שהחזיקה אותו ספר שהיה לרב מכר בקהילות החסידיות בארה"ב.

סאמט נכלא לאחר שניהל רשת מסועפת של זיופים והונאות שכללו הונאות ביטוח בנקים ואף את הדואר האמריקני. הבולשת הפדרלית פתחה בזמנו במעקב אחריו. לאחר חודשים ארוכים, כשהתבססו החומרים, פשטו הכוחות על קרית יואל מונורו, במבצע מעצרים שזעזע את הקהילה. סאמעט נעצר ועמו 13 איש שהיו קשורים לרשת. כותרות העיתונים זעקו אז על הונאות ענק ו"תעשיית זיופים של קבוצת סאמט".

מי שעמד מאחורי המאמץ הגדול לשחררו, הוא ארגון 'צדק' בראשות ר' משה מרגרטן עסקן מפורסם חסיד סקווירא.

לדברי מורגרטן "ארגון צדק עמל קשות בשנה האחרונה, ובעזרת השם יתברך, לאחר חודשים ארוכים של מאמצים בלתי נלאים של צוות מתנדבים ועורכי דין מוכשרים להפליא בוושינגטון ובניו יורק, אנו יכולים לאשר כי משרד ההגירה, והמחלקה לביטחון המולדת של ארצות הברית נתנו אזרחות זמנית למרדכי סאמט, זה אמור לאפשר לו לעבור באופן מיידי למתחם מיוחד, ולהיות זכאי לתכנית המיוחדת של אסירים שמגיעים לגיל 60".

מרדכי יצחק סאמעט מונורו בית הכלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד