י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חדשות החג מהזווית הערבית

חילוקי דעות בסעודיה, מעצר החשודים בבחריין, והאם סודן בדרך לשלום

חילוקי דעות קשים בהנהגה הסעודית על היחס להסכמי השלום שנחתמו עם ישראל באמירויות ובבחריין • בתוך כך, בבחריין סוכל פיגוע במספר מתקנים ציבוריים בחסות איראן • וגם- האם הלחצים בסודן להצטרף ליוזמת השלום האזורית ישפיעו

חילוקי דעות בסעודיה, מעצר החשודים בבחריין, והאם סודן בדרך לשלום
עבד אל-עזיז אל-פע'ם מאחורי המלך צילום: באדיבות המצלם

חדשות ראש השנה בעולם הערבי: אתמול (שבת) פרסם העיתון האמריקני הוול סטריט ג'ורנל כי ישנם חילוקי דעות קשים בין מלך סעודיה, סלמאן בן עבד אל-עזיז, לבין בנו יורש העצר, מוחמד בן סלמאן, בנוגע לסוגיית נרמול היחסים עם ישראל. בעוד שסלמאן האב מתנגד, גם להסכמים שנחתמו לאחרונה בין האמירויות ובחריין לישראל, יורש העצר הסעודי דווקא תומך. החודשים הקרובים צפויים להיות מסקרנים במיוחד בסעודיה לנוכח ההיערכות ליום שאחרי המלך סלמאן והכתרתו של בן סלמאן.

בתוך כך משרד הפנים הבחרייני הודיע היום כי סיכל מזימת טרור של התארגנות שקיבלה תמיכה ממשמרות המהפכה באיראן. לפי ההודעה שפורסמה בתקשורת המקומית, פעילי טרור באיראן החלו בהקמה של ארגון טרור המכונה "פלוגות קאסם סולימאני", שיעדו היה לפוצץ מספר מתקנים ציבוריים וביטחוניים בבחריין.

בנוסף ההתארגנות שמה לה למטרה להתחקות אחר מערכי האבטחה של אישים חשובים בבחריין כדי להתנקש בהם כנקמה על חיסולו של סולימאני. עוד נטען כי נמצא מטען חבלה שהיו מיועד להתפוצץ כשמשלחת זרה הגיע לביקור רשמי בממלכה. סך הכל ישנם 18 נאשמים בפרשה, תשעה מהם מוגדרים כנמלטים ונמצאים באיראן. כך דווח רועי קייס בכאן 11.

כלי תקשורת בסודאן מדווחים כי ראש המועצה הריבונית במדינה, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, צפוי להגיע ביממה הקרובה לשיחות באיחוד האמירויות. הוא צפוי להיפגש עם בכירי ההנהגה וילווה במשלחת רמה דרג של שרים. השיחות לפי הדיווחים יעסקו בסוגיות האזוריות שקשורות לסודאן. הביקור הנ"ל מתקיים בצל המאמצים לשכנע את ההנהגה הסודאנית לנרמל את היחסים עם ישראל.

בסוף השבוע דיווח עיתון פרו קטארי כי גם איחוד האמירויות וגם סעודיה לוחצות על ההנהגה הסודאנית להסכים לנרמול היחסים בתמורה להסרת הסנקציות הכלכליות האמריקניות.

נשיא אלג'יריה, עבד אל-מג'יד תבון, אומר היום כי ארצו אינה מברכת על הסכמי הנורמליזציה עם ישראל ולא מתכוונת להיות חלק מהם. לדבריו, הסוגיה הפלסטינית היא "קדושה בעבורנו" והיא לא תיפתר עד שתקום מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים.

‏גם למטיף השיעי בעיראק, מוקתדא א-סדר, היה מה לומר בדרשת יום השישי: "הנורמליזציה היא השפלה. אני מזהיר את האויב של האל, נתניהו, שלא יבוא לעיראק. שלא תעז לחשוב על פתיחת שגרירות פה או על משהו מרגיז יותר. זה יהיה סופכם, לפי פסוקי הקוראן" כך דווח רועי קייס כתב לענייני ערבים בכאן 11.

סודן בחריין סעודיה הסכם שלום טרור איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד