י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מחאת השמאל

אלפים בבלפור; נעצר נהג שניסה לדרוס מפגינים

אלפי מפגינים הגיעו מל רחבי הארץ למחאה המסורתית מול מעונו של ראש הממשלה בבירה • למרות הסיכום המוקדם מול המשטרה בהתאם למתווה שאושר לקיום ההפגנה, חלק מהמפגינים בחרו להתעלם מהקפסולות ואף הזיקו לסרטי המשטרה ולגדרות

אלפים בבלפור; נעצר נהג שניסה לדרוס מפגינים
המחאה בבלפור צילום: קריים מיניסטר

למעלה מאלפיים מפגינים הגיעו הערב (מוצאי ראש השנה) למחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור, זאת לאחר המתווה שהושג לקיום ההפגנות בתקופת הסגר. כזכור, אנשי מחאת 'הדגלים השחורים' הצהירו בשבוע שעבר כי יפסיקו את קיום ההפגנות לסיומו של הסגר, אך שאר הקבוצות והתנועות המשתתפות במחאות הודיעו כי ימשיכו את קיומן כרגיל. המפגינים מוחים נגד ראש הממשלה וקוראים להתפטרותו.

בתוך כך, נהג רכב שהגיע סמוך למתחם המחאה באזור בלפור, נעצר על ידי המשטרה לאחר שעל פי החשד דהר לעבר המפגינים וניסה לדרוס כמה מהם. החשוד נעצר על ידי השוטרים והועבר לחקירה.

מהמשטרה נמסר כי לפני מספר דקות כוחות המשטרה שפועלים על רחוב קינג ג'ורג, עצרו חשוד שהגיע במהירות עם רכב לכיוון מחסומי המשטרה והיווה סכנה למפגינים והשוטרים. החשוד כאמור נעצר ומועבר לחקירת משטרה. מוקדם יותר בשעות הצהריים נעצרו לחקירה שני מפגינים בחשד שתקפו מפגינה אחרת שהביעה את מחאתה, בכך שהפילו אותה מכיסא עליו עמדה וגרמו לה לחבלות.

בערב החג, פורסם המתווה אלו הגיעו משרד המשפטים יחד עם המשטרה ומשרד הבריאות, באשר לקיום הפגנות ברחבי הארץ בזמן הסגר שהוטל על המדינה. בפתח המתווה נכתב כי זכות ההפגנה היא זכות יסוד במדינת ישראל, אשר הוכרה זה מכבר כזכות ה"שייכת לאותן חירויות המעצבות את אופיו של המשטר בישראל כמשטר דמוקרטי".

על פי המתווה, ההפגנות יתקיימו בחלוקה לקפסולות של 20 מפגינים בכל אחת מהן, כאשר כלל המפגינים יחויבו בהטיית מסכות ושמירת מרחק. בנוסף, מארגני ההפגנות יעמדו בקשר רציף עם קציני המשטרה במטרה למנוע התקהלות המונית שתוביל להדבקה.

למרות המתווה, וחלוקת מתחם המחאה לקפסולות על מנת לאפשר למפגינים לשמור על ריחוק חברתי ועל בריאות הציבור, חלק מהמפגינים בחרו דווקא להתעלם מהקפסולות ואף קרעו את סרטי המשטרה והזיזו את הגדרות.

בלפור בנימין נתניהו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד