י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
היהודייה הראשונה בתפקיד

רות גינסבורג שכיהנה כשופטת העליון בארה"ב, הלכה לעולמה

בגיל 87 הלכה לעולמה השופטת היהודייה רות ביידר גינסבורג שכיהנה בבית המשפט העליון של ארצות הברית, לאחר מחלה קשה • טראמפ: "האומה שלנו אבלה על אובדן של ענקית החוק"

רות גינסבורג שכיהנה כשופטת העליון בארה"ב, הלכה לעולמה
תואר במשפטים צילום: pixsabay

רות ביידר-גינסבורג משפטנית מוערכת יהודייה, הלכה לעולמה בגיל 87 ב-18 לספטמבר. היא מונתה על ידי הנשיא ביל קלינטון ב-1993, ועד לפטירתה היא הייתה האישה השנייה שכיהנה בבית המשפט העליון אחרי סנדרה דיי אוקונור.

היא נולדה בברוקלין ב-1933, והיתה אחת הנשים החזקות במערכת המשפט האמריקאית. ביוני 1980 מינה נשיא ארצות הברית ג'ימי קרטר את גינסבורג לשופטת בבית המשפט הפדרלי לערעורים במחוז קולומביה, היא כיהנה במשך 13 שנה. בשנת 1993 מונתה ביידר גינסבורג לשופטת בבית המשפט העליון של ארצות הברית, הנשיא ביל קלינטון מינה אותה לתפקיד היוקרתי, והיתה האישה היהודייה הראשונה בתפקיד, היא כיהנה בתפקיד במשך 27 שנים.

השופטת התמודדה עם מחלה קשה, והלכה לעולמה בביתה בוושינגטון בערב ראש השנה. ההתמודדות עם מחלות החלו אצל גינסבורג ב-1999, אז עברה ניתוח לסרטן במעי הגס וטיפולים קשים נוספים, ניתוחים נוספים היא עברה ב-2009, אז התמודדה עם סרטן בלבלב, בחודש דצמבר 2018 התמודדה עם הסרת גידולים סרטניים בריאה השמאלית שלה. ב-2019 היא התמודדה בגידול בלבלב בעזרת הקרנות. אך היא המשיכה בשגרת עבודתה במשך כל אותם שבועות.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התבשר על מותה מפי עיתונאים, תוך כדי הצהרה שנשא והתייחס מיידית לאובדן: "היא ניהלה חיים מדהימים". בהודעה רשמית שפרסם מאוחר יותר, כתב טראמפ: "האומה שלנו אבלה על אובדן של ענקית החוק. דעותיה, כולל החלטות בנוגע לשוויון החוקי של נשים ונכים, עוררו השראה לכל האמריקנים, ודורות של מוחות משפטיים גדולים".

רות ביידר גינסבורג שופטת דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד