י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
החולים המטורטרים

מנהל בית החולים זועם: "לפנות את החולים ישר לשיבא"

מבצע 'ערבות הדדית' של משרד הבריאות: מנהל בית החולים רמב"ם בחיפה לא מבין מה ההיגיון להעביר חולים בין בתי החולים. וקורא: במקום לטרטר את החולים בין בתי חולים, יש לפנות את חולי הקורונה מהצפון ישר לשיבא

מנהל בית החולים זועם: "לפנות את החולים ישר לשיבא"
מחלקת קורונה בשיבא - תל השומר צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מבצע ערבות הדדית של משרד הבריאות יצא לדרך, במסגרתו מועברים חולים מהפריפריה הקורסת תחת העומס במחלקות הקורונה, לבתי החולים במרכז, כשמטרתו היא "ויסות עומסים בין בתי החולים על מנת לאפשר טיפול מיטבי בחולים", כדברי משרד הבריאות, אבל דווקא מי שאמור ליהנות מפירות המבצע שיקל על העומס בבית החולים שלו, לא מבין את ההיגיון המעוות שלו.

מנהל המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, ד"ר מיקי הלברטל, כך דווח בחדשות 12, לא מבין מדוע ממשיכים לפנות חולים לבתי החולים בצפון, לקלוט אותם, לאשפז אותם, ואז "לטרטר" אותם ולהעביר אותם למרכז. "אני לא חושב שזה הפתרון, אבל נמאס לי כבר להתווכח", אמר ד"ר הלברטל. "צריכים להעביר חולים מהשטח ישירות. למשל, מזהים חולה בחיפה, כן? יודעים שיש עלינו עומס, זה לא משנה איפה הוא שוכב - שייקחו אותו ישר לשיבא!".

המצב כרגע הוא שבמקום לפנות חולה מהצפון ישר לבית חולים במרכז, מפנים חולים שכבר מאושפזים בבתי החולים בצפון בכדי לפנות מיטות עבור חולים חדשים, ואת זה ד"ר הלברטל מתקשה להבין:" ללכת לחולה שכבר תופס מיטה בתוך מחלקת קורונה, ולהסביר לו שכרגע הוא צריך לצאת מפה ולנסוע למקום אחר, הוא אומר - למה? זה מיטה שלי, אני תפסתי את המיטה הזאת!"

הלברטל אמר את הדברים אחר ש 40 חולים בלבד פונו לבתי חולים במרכז, מתוך 140 חולים המיועדים לפינוי.

קורונה בית החולים רמב"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד