ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ידוע אך לא מנוצל

הסוד שיפתור לך הרבה מאד בעיות

אימהות רבות חושבות כי דברים מורכבים, חדשים ולא מוכרים, עובדים טוב ועוזרים יותר. אך הסוד הזה הוא מוכר וכולן שמעו עליו, אבל הוא אינו מנוצל מספיק אולי כיוון שהתרגלנו אליו. הרמנה את היהלום הזה מהרצפה והשתמשנה בו

הסוד שיפתור לך הרבה מאד בעיות
יהלום צילום: pixabay

זה סוד- ואני קוראת לו סוד, לכאורה כולן שמעו עליו. אך לא מספיק מעריכים אותו ואפילו הרבה מזלזלים בו. זה מרגיש לפעמים "מה?? זה בסך הכל? אני רוצה משהו פרקטי, תכלס'".

נשים כל הזמן מבקשות לדעת כלים פרקטיים, סודות ייחודיים, שיטות מנצחות והסוד הזה זניח. למה? חשבתי על זה כמה פעמים, מה גורם לאימהות לא להרים את היהלום הזה מהרצפה ולהשתמש בו? מדוע אימהות חושבות שדברים מורכבים, חדשניים, לא מוכרים עובדים יותר טוב ועוזרים יותר?

ופתאום הבנתי את זה. בחומש בראשית (ב', ה') כתוב " וכל שיח השדה טרם יהיה...כי לא המטיר... ואדם אין...." אמנם ביום השלישי נבראו העצים, הפרחים וכו' אך טרם צמחו ויצאו עד ליום השישי, שבו נברא האדם, שהבין שיש צורך בגשם כדי להצמיח את התבואה, התפלל ואז ירדו גשמים וצמחה התבואה.

בעצם, מה הייתה ה"בעיה" להוריד גשם או להצמיח את התבואה ללא הגשם? אלה שהקב"ה חיכה לתפילה של אדם הראשון שיתפלל על הגשמים ואז ירד הגשם.

כדי שהאדם יבין ויהיה לו ברור שהוא יכול לקבל כל כך הרבה שפע וטוב, אם הוא יבקש ויתפלל על מה שהוא רוצה וצריך וזה דרך העולם לקבל שפע. וזהו הסוד!! היהלום שנמצא ליד כל אחת ולידך.

את בוודאי כל כך רוצה שהילדים שלך יקשיבו לך, יהיו מחונכים, ממושמעים, מאושרים, יצליחו בלימודים שתהיה להם יראת שמים טהורה, שהקטן יפסיק להרטיב, שלא יתחצפו, שלא יתחברו לחברים רעים, שביתך תלך בצניעות,  ועוד... ומה את לא עושה בשביל זה?

קוראת, הולכת לקורסים, שומעת שיחות והרצאות ועוד.. אבל לא תמיד זוכרים את הסוד הגדול, שכל מאמץ שאנחנו נעשה עלול חו' לא להצליח, אם לא התפללנו עליו או לא התפללנו מספיק. לכאורה תפילה היא דבר שהוא בשגרה ומוכר ולא חידוש מיוחד לכן יש נטייה לאנשים קצת לזלזל בו, או אפילו שזה מתוך תחושת הרגל.

אבל חשוב מאד שתזכרי שהתפילה שלך והדמעות שלך- "הגשם" הוא שיגרום לילדים שלך לגדול, לפרוח, לצמוח ולהיות. הקב"ה מחכה לתפילות שלך, הוא רק מחכה לתת לך את השפע שאת כל כך רוצה את השפע שהוא הכין לך.

אז אל תשכחי בכל הזדמנות (לא רק ליד הנרות ובשלושת התפילות...)

כשקשה לך, כשאת לא יודעת איך להגיב, כשהוא מתחצף ובא לך לסטור לו כשהוא "מצפצף" ולא מקשיב. תתפללי ותבקשי עזרה מד' וגם כשאת אפילו רק חושבת בתענוג על הילד/ה שלך- תתפללי ותבקשי בשבילם - מה שיוצא לך, העיקר שהיהלום הזה יהיה בידיים שלך.

ואנחנו כעת בימים הנוראים - עשי"ת כמה ימים לפני החתימה, בואי תנצלי את הזמן המסוגל הזה להתפלל על הילדים שלך, תפילה של אמא יהודייה היוצאת מן הלב יכולה לשבור רקיעים, שילכו בדרך ד', שיצליחו בלימוד התורה, שתהיה להם יראת שמים טהורה ועוד את כל מה שאת רוצה.

יהי רצון שיתקבלו כל התפילות שלך!!

כי תפילה לא שווה ריקם.

מאת: יוכי דנחי – תומכת רגשית רב תחומית מנחת הורים- מומחית למשמעת וסמכות, שיטת אימהות מודעת. 

יהלום תפילה חינוך ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד