י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מביעים סולידריות

הממשלה תאשר: קיצוץ של 10% בשכר חברי הכנסת

אחר הצהריים צפויים להתכנס שרי הממשלה לדיון בקיצוץ שכרם של נבחרי הציבור כאות הזדהות עם עובדי המשק שנפגעו בעקבות צמצומו של המשק • השר דרעי לא מסתפק בכך והודיע כי הוא יבקש קיצוץ של כ-20% 

הממשלה תאשר: קיצוץ של 10% בשכר חברי הכנסת
משכן הכנסת צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שרי הממשלה צפויים להתכנס אחר הצהרים לדיון ממשלה, בו יאשרו הצעת חוק שיגיש שר האוצר המבקש לקצץ בשכר חברי הכנסת, השרים וראש הממשלה ב 10% למשך שנה.

ההצעה מגיעה לאור דרישה של ראש הממשלה להביע סולידריות עם עובדי המשק שהוצאו לחל״ת או פוטרו בעקבות המצב הבריאותי, ובהמשך ההצעה תעלה גם לאישור בכנסת.

השר אריה דרעי הודיע כי הוא יבקש בדיון בממשלה לאשר קיצוץ בסך 20% משכר נבחרי הציבור, והוא ידרוש להוסיף לרשימת המקוצצים גם את נשיא המדינה ואת ראשי הרשויות.

דרעי אמר הבוקר: ״אנחנו חייבים לשמש דוגמא אישית ולגלות ערבות הדדית עם מאות האלפים שנפגעו קשות בשל המשבר הכלכלי שנגרם מהקורונה״.

דרעי הוסיף; "אני קורא לראשי המפלגות, בנימין נתניהו, בני גנץ, יעקב ליצמן, יאיר לפיד, איימן עודה, נפתלי בנט, אביגדור ליברמן וניצן הורוביץ, להצטרף ליוזמתי ולאשר את קיצוץ שכרנו".

גם השר רפי פרץ הודיע כי הוא תומך בהצעה לקצץ בשכר נבחרי הציבור, "הערבות ההדדית מתחילה מאיתנו". אמר.

הוא הוסיף כי לדעתו לא די בכך "אבל אני דורש להרחיב לכל בכירי המגזר הציבורי. הקיצוץ צריך להיות גם בפנסיות התקציביות ובשכרם של בכירי המגזר הציבורי כמו מערכת המשפט, הצבא, הפרקליטות, וחברות ממשלתיות ששכרם גדול מ-40 אלף ש״ח בחודש".

קיצוץ בשכר ישראל כץ קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד