ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חוזרים מהפנסיה

הרופאים הפנסיונרים יחזור למחלקות?

בגלל העומס בבתי החולים: משרד הבריאות מבקש לגייס רופאים שיצאו לפנסיה, לשם תגבור כוח האדם המקצועי במחלקות הקורסות תחת העומס

הרופאים הפנסיונרים יחזור למחלקות?
מחלקת קורונה בשמיר-אסף הרופא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד הבריאות וההסתדרות הרפואית קוראים לרופאים בפנסיה להתגייס למילואים לעזרת בתי החולים. הקריאה מגיעה על רקע העליה במספר חולי הקורונה הנזקקים לאשפוז והצפי כי בימים הקרובים מספרם ימשיך ויעלה, עד שהסגר הנוכחי יצליח לבלום את העלייה.

"אנו במצב חירום של ממש שמחייב אותנו לגייס מילואים", אמרו במשרד הבריאות. עם זאת לא ברור באיזו מתכונת יגויסו הרופאים ועד כמה הרופאים שפרשו לפנסיה אכן כשירים לשמש בתפקיד ממנו נפרדו לפני תקופה - חודשים או שנים.

גורמים במערכת הבריאות אומרים כי מדובר בבעיה קשה שאין לה קשר לתקופת הקורונה, אם כי כעת תוצאותיה נראות בשטח. שכרם הנמוך של הרופאים ושעות העבודה הרבות להן הם נדרשים הופכים את המקצוע שבעבר היה נחשק ומבוקש, לכזה שלא רבים ניגשים ללמוד אותו, ומשכך נוצר חוסר ברופאים מומחים, שאם בשגרה בתי החולים מתמודדים איתו, הרי שהקורונה טרפה את הקלפים ומתחה את גבול יכולת הרופאים עד לקצה, כך שלא מדובר באיום גרידא אלא במצב ממשי בו מנהלי בתי החולים חוששים שלא יהיו להם רופאים מלשבץ במשמרות.

עם זאת, כלל לא ברור אם גיוס רופאים שיצאו לפנסיה הוא הפתרון. מעבר לכך שמדובר באנשים מבוגרים, שהם בעצמם נמצאים בקבוצת סיכון גבוהה לחלות בקורונה, פעמים רבות, בפרט אם מדובר ברופאים שפרשו מהמקצוע לפני כמה וכמה שנים, לא ניתן להשיב אותם למחלקה, שכן הם לא בקיאים בנהלים ובפרוצדורות שהשתנו ולא מעודכנים בחידושים של עולם הרפואה.

 

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד