י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
תקציב הישיבות מתעכב

גפני והאוצר בקרב - מיליוני ש"ח תקועים

קרב של ממש בין משרד האוצר ליו"ר ועדת הכספים על העברת התקציב • גפני דורש פירוט של כל הסכומים שעתידים לעבור ולא רק את הכסף המיועד לחרדים, מה שעלול לדבריו להוביל להסתה

גפני והאוצר בקרב - מיליוני ש"ח תקועים
משה גפני צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מזה כשבוע וחצי מאז אישרו שרי הממשלה העברת תקציב חלקי להשלמת שנת 2020 מתנהל קרב בין משרד האוצר ליו״ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני סביב ההעברות, ובהם מיליוני שקלים למוסדות חרדיים.

מדובר ב 11 מיליארד שקל שאושרו ובהם תקציבי הישיבות, תקציבים לחינוך העצמאי לצד העברות נוספות, לתקציב הביטחון ולפעילות משרדי הממשלה להשלמת שנת 2020.

התקציב עובר על פי 2.8 תקציב של השנה החולפת בסך כ 400 מליארד שקל, ובאוצר הציגו בפני ועדת הכספים את התקציב המלא, אלא שמחשש לפסילת בג״ץ ולמרות שבמשרד האוצר ידעו על כך ההצעה הוסרה.

היועצת המשפטית של ועדת הכפסים ומ״מ יועמ״שית הכסנת עו״ד שגית אפיק אמרה כי היא לא תוכל להגן מפני בג״ץ שידרוש מן הסתם חקיקה בשלוש קריאות בכנסת, כיוון שמדובר בסכום כזה, ולא יהיה ניתן להסתפק באישור סמלי של ועדת הכספים בלבד.

בעקבות כך סוכם עם משרד האוצר כי תוגש העברה חדשה בסך 11 מליארד שקל ובה תקציב הישיבות ושאר התקציבים למשרדים כפי שסוכם בין הליכוד לכחול לבן בשבוע שעבר.

אלא שקןדם ראש השנה קיבלו חברי ועדת הכספים פירוט חדש מטעם משרד האוצר, הפעם עם מוקש אחר, במשרד האוצר ביקשו אישור ועדת כספים רק עבור 6 מליארד שקל כשהשאר לוט בערפל.

מדובר בהעברות של 3 מיליארד לתקציב הביטחון והעברות נוספות שפורטו, אך דווקא העברות לציבור החרדי פורטו, בעוד ששאר העברות למשרדי הממשלה לא. מה שעלול להוביל להסתה כנגד המגזר החרדי.

נכון לשעה זו יו״ר ועדת הכספים משה גפני מסרב לכנס את דיון הוועדה עד להשלמת ההליך כנדרש והעברת כל הסכם עם פירוט זהה, שנציין כי בסוף השבוע תצא הכנסת לפגרה וללא אישור כלל העברות יתעכבו עד לאחר חג הסוכות

משרד האוצר משה גפני תקציב 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד