י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא סתם שפעת

שערי צדק: בן 45 אובחן עם פרקינסון לאחר שחלה בקורונה

בן 45 אובחן כחולה פרקינסון חודשים מספר אחר שלקה בקורונה והחלים. מתמחה במחלקה הנוירולוגית בבית החולים "שערי צדק" העלתה את החשד כי המחלה הקשה באה בעקבות הקורונה

שערי צדק: בן 45 אובחן עם פרקינסון לאחר שחלה בקורונה
בית החולים שערי צדק בצל הקורונה צילום: Nati Shohat/FLASH90

תופעת לוואי קשה במיוחד: ישראלי בן 45 שחלה בקורונה והחלים התגלה כחולה בפרקינסון. רופאה מתמחה במחלקה הנוירולוגית בבית החולים "שערי צדק" העלתה את ההשערה כי יש קשר בין הנגיף לבין המחלה ועל הדיווח חתומים גם הם פרופ' נתן בורנשטיין, מנהל מערך המוח ופרופ' גלעד יהלום, רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ומנהל המרפאה להפרעות תנועה בבית החולים.

מספר השערות קושרות בין הנגיף למחלה אולם אף אחת מהן לא הוכחה עד כה. ייתכן שהיתה כאן רגישות-יתר גנטית, מובנית, במערכת החיסונית של החולה. פרק הזמן הקצר שעבר בין התקופה שבה אותו אדם אושפז עם קורונה אקוטית לבין הופעת תסמיני הפרקינסון סותר חלק מהתאוריות.

אולם ישנם מומחים שקושרים בין השניים. ד"ר ריי צ'ודהורי מלונדון סבור שנגיפי הקורונה עלולים להוות סיכון להופעת סיבוך של פרקינסון. בהקשר לכך ידוע כי מגפת השפעת של 1918 נקשרה למקרים של פרקינסון שהופיעו מאוחר יותר אצל המחלימים ממנה.

הישראלי אושפז עם שיעול יבש וכאב שרירים ובדיקה שנעשתה בעת שהתקבל למיון בבית החולים העלתה שנדבק בנגיף הקורונה. כמה ימים לפני ששוחרר הוא דיווח על אובדן חוש הריח. במהלך האשפוז הפגין תשישות, קוצר נשימה וכאבים בחזה, אולם ללא חום. הוא גם לא נדרש לטיפול תרופתי סיסטמי, לסיוע בחמצן או להנשמה.

בשבועות הבאים שהה החולה בבידוד ואז החלו התופעות. כתב היד שלו נעשה בהדרגה בלתי קריא. היו לו קשיים דיבור ובהקלדת טקסט בטלפון הנייד וכן הציג אפיזודות של רעד בידו הימנית. אותם תסמינים הופיעו גם כששב לביתו. לאחר חודשיים מאז ששוחרר מ"שערי צדק" לאחר שבדיקת קורונה מצאה שהוא שלילי לנגיף, הוא שב מחדש לבית החולים, למחלקה הנוירולוגית, שם אובחן כחולה בפרקינסון.

קורונה פרקינסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד