ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"קריסה, שאלה של מתי"

שערי צדק ואסותא אשדוד: איננו יכולים לקלוט יותר חולי קורונה

רופאים מתריעים ומודיעים למשרד הבריאות כי "הקריסה היא לא שאלה של אם, אלא של מתי. הצוותות קורסים" • יועץ רפואי: "כל הפעמונים מצלצלים. הישארו בבית!"

שערי צדק ואסותא אשדוד: איננו יכולים לקלוט יותר חולי קורונה
מחלקת קורונה בשערי צדק צילום: Nati Shohat/Flash90

מתקרבים לרגע המכריע: היום שאחרי ר"ה מתאפיין בגלים של חולים שמופנים לבתי החולים. בעקבות זאת, הודיעו מספר בתי חולים כי הם הגיעו לקצה הקיבולת במחלקות הקורונה, וכי אין באפשרותם לקלוט חולים נוספים.

בתי החולים 'שערי צדק' בירושלים ו'אסותא אשדוד' הודיעו כעת כי בתי החולים לא יקלטו מטופלים נוספים, והם קוראים למשרד הבריאות להפנות את החולים לבתי חולים אחרים בסביבה. בתי חולים לו מצטרפים לבתי החולים בצפון, שם כבר הודיעו בשבוע שעבר כי הגיעו לקצה הקיבולת, כשבעקבות זאת הודיע משרד הבריאות על פתיחת מבצע 'ערבות הדדית' במסגרתו מופנים החולים לבתי החולים במרכז.

במקביל, המרכז הרפואי לגליל בנהריה, שבשבוע שעבר הודיע כי יפסיק לקלוט חולי קורונה נוספים בגלל העומס הכבד על הצוותים הרפואיים ולאחר שבשלוש מחלקות ייעודיות לחולי קורונה נרשמו מעל 90% תפוסה, הודיע היום כי יפתח מחר מחלקת קורונה נוספת, רביעית, על חשבון מחלקה פנימית.

זאת לאור הגידו במספר החולים קשה. זה המחלקה הפנימית השנייה שמרכז הרפואי שתוסב למחלקת קורונה. לדברי מנהל בית החולים מסעד ברהום, בית החולים יאלץ לדחות ניתוחים שונים. "אנו נצטרך להיעזר במרדימים כחלק מצוות שיטפל בחולים קשים וקריטיים, ולכן לא תהיה לנו ברירה אלא לדחות ניתוחים אלקטיביים", הסביר ברהום.

מבית החולים אסותא באשדוד, שהוגדרה בערב החג כעיר 'אדומה', נמסר כי "בית החולים אסותא אשדוד נמצא בתפוסה מרבית של חולי קורונה. המצב שוקף ומשוקף למשרד הבריאות ולמד"א".

בבית החולים הבהירו כי "מטופלים מאומתים המגיעים לבית החולים וצריכים אשפוז, יועברו לבית חולים אחר".

בירושלים, עיר שנחשבת מזה זמן ל'אדומה', העומס מורגש היטב. בבית החולים שערי צדק בעיר לא מקבלים חולים נוספים בשל התפוסה המלאה. עם זאת, מ'הדסה' נמסר כי בית החולים ממשיך עדיין לקלוט חולים. "הדסה מגדילה את מחלקות אשפוז הקורונה ואינה קורסת", נמסר מבית החולים, שהדגיש כי פעילות המוסד ממשיכה כרגיל.

בעקבות העומסים טוענים רופאים בכירים כי "הקריסה היא לא שאלה של אם, אלא של מתי. אנו כבר רואים את הקריסה הצפויה, וזאת לאחר שהצוותות כבר שחוקים והם הגיעו לרגעי קריסה. אם המצב ימשך כך ומספר החולים לא יפחת משמעותית, נגיע לרגע שבו בתי החולים לא יוכלו לתת מענה", הזהירו.

יועץ רפואי נחשב, פרסם אף הוא קריאה לציבור אותה הוא מגדיר כי "פעמון אזעקה". בטור שהופץ היום הוא מזהיר כי "הקריסה הבריאותית קרובה מאוד ואנשים חושבים שהם חכמים ומתחכמים עם השוטרים במחסומים. חברים, הישארו בבית! אל תצאו ואל תידבקו כי אין מי שיטפל בכם אם תצטרכו".

"הצוותות הרפואיים במלחמת התשה והם נגמרים. אין צוותות רפואיים פנויים לטפל בכם במקרה שתבואו לבתי החולים. אתם תתחננו לעזרה, תצלצלו בפעמון, ואיש לא יגיב לכם. אתם תשתעלו לתוך הכריות, תבכו לתוך השמיכות, ותתעלפו לתוך הסדינים - בלי שאיש רפואי יהיה פנוי לעזור לכם. בתי החולים קורסים. אל תבנו עליהם. "הישארו בבית - הישארו בחיים!"

קורונה שערי צדק אסותא אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד