ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
שוב פותח חזית

מנכ"ל הדסה: לא קורסים, אבל משרד הבריאות לא מסייע

הפרופ' זאב רוטשטיין מבהיר כי ב'הדסה' הרופאים מפגינים מסירות יוצא דופן" ולכן, לדבריו, בית החולים יכול להמשיך ולקלוט מטופלים, אך תוקף שוב את משרד הבריאות: "הוא אינו מסייע"

מנכ"ל הדסה: לא קורסים, אבל משרד הבריאות לא מסייע
פרופ' רוטשטיין צילום: פלאש 90

מתמודדים, אבל לא קורסים: על רקע הידיעה לפיה בתי החולים 'שערי צדק' בירושלים לצד בתי החולים בצפון ובמרכז הפסיקו לקלב חולי קורונה לאחר שהגיעו לתפוסה מליאה במחלוקת הקורונה, מבהיר מנכ"ל בית החולים 'הדסה' הפרופ' רוטשטיין כי בית החולים אמנם מתמודד וממשיך לקלוט חולים וזאת בזכות "מסירותם יוצאת הדופן של הרופאים". עם זאת, רוטשטיין בחר לתקוף שוב את משרד הבריאות שלדבריו אינו מסייע לבית החולים בשעה הקשה ובעיצומו של המשבר.

בהודעה שפרסם המרכז הרפואי נמסר כי "למרות מצב החירום במדינה, מוסרת הדסה כי היא קולטת את כל חולי הקורונה המופנים אליה בהדסה עין כרם.  הדסה מגדילה את מחלקות אשפוז הקורונה ואינה קורסת".

"כיום מטופלים במחלקות הקורונה כ-90 חולים," נמסר מבית החולים, "רובם במצב בינוני וקשה, מהם 16 ביחידות לטיפול נמרץ". מעבר לכך, נמסר מבית החולים כי בשונה מבתי חולים אחרים שצמצמו את הפעילות ביתר המחלקות, "הדסה ממשיכה במקביל לקבל חולים רגילים ללא קורונה וממשיכה בפעילות כבית חולים כללי, כאשר גם המרפאות והמכונים עובדים כמעט כרגיל".

בהדסה מבקשים להדגיש כי היא ניצלה ומנצלת את התפוסה הנמוכה בחגים, על מנת לאפשר לכמה שיותר אנשי צוות לצאת לחופשה קצרה בביתם, וזאת על מנת להתכונן לימים הבאים בהם צפויה עלייה בתחלואה. ״הצוותים שלנו פועלים ביתר שאת תחת עומס ודרישות רבות״, אומר פרופ׳ זאב רוטשטיין, מנכ״ל הדסה. "הם מפגינים מסירות יוצאת דופן ונחישות ללא גבול, תוך שהם מוותרים על זמן יקר עם בני המשפחות. הם נלחמים בחירוף נפש על כל חולה ועוסקים בהצלת חיים יומיומית ומורכבת במחלקות הקורונה".

עם זאת, הפרופ' רוטשטיין הפנה אצבע מאשימה למשרדי הממשלה, כלומר למשרד הבריאות, על אי מתן סיוע לבית החולים. "בימים קשים אלה מבקשת הדסה להתריע כי אינה מקבלת התייחסות הולמת מבחינה תזרימית ותקציבית מצד המשרדים הממשלתיים האמונים על נושא זה", הבהיר והוסיף כי "הפנייתה לקבל הלוואות מקופות החולים פוגעות באמון כלפי הממשלה".

זאב רוטשטיין משרד הבריאות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד