י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בעקבות פסיקת בג"צ

סמוטריץ' במתקפה: "מהלכים אימים על רבנים"

החלטת בג"ץ להעמיד לדין משמעתי את רבה הראשי של העיר צפת, הרב שמואל אליהו מעוררת סערה במערכת הפוליטית. ח"כ סמוטריץ' תוקף את ההחלטה ומחזק את ידי הרב. ח"כים מהשמאל מברכים את החלטת בג"ץ

סמוטריץ' במתקפה: "מהלכים אימים על רבנים"
סמוטריץ' צילום: הדס פרוש, פלאש90

בעקבות החלטת בגץ בעניין הרב שמואל אליהו שקבע כי יש להעמידו לדין משמעתי בעקבות דברים שאמר בעבר, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' יוצא למתקפה חזיתית כנגד שופטי בית המשפט העליון.

"בעולם מתוקן הנשיאה חיות ושופטי בג"ץ היו מועמדים כבר עשרות פעמים לדין משמעתי על עיוות פוליטי של המשפט הישראלי", כתב היום (שני) חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'.

בג"ץ: להעמיד לדין משמעתי את הרב שמואל אליהו

לדבריו, "שוב, בפסיקה שכל כולה סתימת פיות, מעמידים רב עיר, תלמיד חכם ומנהיג ציבור לדין על דעותיו". שר התחבורה לשעבר תקף את בגץ, בכך שהם "סותמים את הפה ומהלכים אימים על הרבנים, הם סותמים את הפה לימין, הם סותמים את הפה לכל מי שמאיים על ההגמוניה שלהם".

״לא ירחק היום שיסתמו את הפה גם לנבחרי ציבור שלא בצד הפוליטי הנכון״, הוסיף סמוטריץ' תוך שהוא מחזק את הרב אליהו "על האומץ, על העצמאות, על האמת ועל זקיפות הקומה. לא הם יקבעו את גבולות השיח של רבני ישראל".

עוד הבהיר חבר הכנסת סמוטריץ': "נעמוד איתן על עצמאותם של רבנים להביע את עמדותיהם ההלכתיות בעצמאות, בחופשיות וללא מורא".

יו''ר סיעת יהדות התורה ח''כ יצחק פינדרוס בתגובה להחלטת בג''ץ: "השופטים שנטלו לעצמם סמכויות לפרש ולעוות את החוק הישראלי בפלפולי סרק, מתיימרים שוב ליטול לעצמם סמכות שאינה שלהם לפלפל בחוקה האלוקית הנצחית של העם היהודי.

בפסק דין מביש קבעו היום שופטי העליון כי אמירותיו של הרב שמואל אליהו, רבה של צפת: ''אינם בגדר דבר תורה והלכה" עפ''ל. כ"מבינים" מטעם עצמם בתורה הקדושה בטחוני שהם מכירים בדבריו של החכם באדם: ''מקום המשפט שם הרשע''...

נמשיך לעמוד לימין הרבנים שיוכלו לבטא את דבר ה' בעוז וגאון וללא חשש. אף גוף אנושי בר חלוף יומרני ככל שיהיה לא ישנה את התורה הנצחית".

חבר הכנסת אופיר שופר הגיב לפסיקת בג"ץ ומסר: "שוב בג"ץ משמש ככלי פוליטי ומשרת אג׳נדה שמאלנית ופרוגרסיבית. תפקידו של בג״ץ הוא לא לסתום פיות- בטח ובטח לא לצד אחד במפה הפוליטית כפי שנעשה לא אחת. הרב אליהו הוא דמות רבנית מוערכת, מקבלת ומכילה אך לצערו הוא לא בצד "הנכון" וע"פ בג"ץ יש לסתום את פיו".

מנגד, בצד השמאלי של המפה הפוליטית בירכו את החלטת בג"ץ. חבר הכנסת איתן גינזבורג מסר: "על הרפש שיצא מפיו של רב העיר צפת, שמקבל שכר מהקופה הציבורית לצורך מילוי תפקידו, היה צריך מזמן להעמיד לדין וטוב היה לו סולק מתפקידו".

גיזנבורג הוסיף: "הוא לא ראוי לתואר רב ובטח לא של עיר. הסתה, גזענות והומופוביה מטעם עובדי ציבור לא יכולים לעבור בשתיקה וחבל שרק בג"ץ הבין והשכיל לסמן את הקו הברור הזה".

חבר הכנסת יהוראי להב הרצנו אמר: "מקומו של הרב אליהו מאחורי סורג ובריח, אבל גם דין משמעתי הוא צעד בכיוון הנכון. בגץ קבע היום בקול ברור ובצדק: אסור לנצל משרה ציבורית כדי להפיץ פחד שנאה, ומי שמעוניין לעשות זאת - לא מוגן ולא חסין".

בנוסף נשמעו גם קריאות לפטר את הרב אליהו. יו"ר מרצ חבר הכנסת ניצן הורביץ דרש: "לא צריך להמתין לפסיקת בית הדין המשמעתי, בג"צ קבע נחרצות כי הרב אליהו כשל בהתבטאויותיו, אני דורש לפטר אותו באופן מיידי".

בצלאל סמוטריץ' הרב שמואל אליהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד