ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"אסור שתהיה אכיפה בררנית"

שוב עימות בישיבת הממשלה על ההפגנות; נתניהו הגן על החרדים

ישיבת הממשלה שהתכנסה אחר הצהריים לעסוק בקיצוץ בשכר השרים והח"כים כאות הזדהות עם המצב הכלכלי, נפתחה בנושא ההפגנות בבלפור. נתניהו יצא להגנת החרדים: "אסור שתהיה אכיפה בררנית". על סערת יועצו שהפר בידוד: "פתאום כולם מתעוררים מול אדם אחד"

שוב עימות בישיבת הממשלה על ההפגנות; נתניהו הגן על החרדים
ישיבת ממשלה צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ישיבה הממשלה שהתכנסה הערב (שני) עסקה בכלל בנושא קיצוץ שכר חברי הכנסת והשרים, אך מהר מאוד השרים נגעו בעיקר והחלו לתקוף את קיומן של ההפגנות ואת מה שלטענתם נראה כמו אכיפה בררנית.

עוד בפתח הדיון התבטא ראש הממשלה בנימין נתניהו לשיח סביב ההשוואה בהפגנות בבפלור להפגנות החרדים אמש - מוצאי ראש השנה ואמר: "אסור שתהיה אכיפה בררנית בהפרת הנחיות משרד הבריאות, בין ימנים לשמאלנים, בין ערבים לחרדים".

בדיון התייחסו, איך לא, לסערה סביב הפרת הבידוד של יועצי ראש הממשלה נתניהו, טופז לוק וראובן עזר. השרה לעניינים אסטרטגים אורית פרקש הכהן העלתה את הנושא ואמרה: "כשאני קוראת אייטמים וידיעות על יועצים כאלה ואחרים שמפרים בידוד זה לא נכון לנו כממשלה וגם לא נותן דוגמה אישית בסדר הזה ופוגע באמון הציבור", טענה.

ראש הממשלה נתניהו הגיב לפרקש הכהן והתייחס בעקיפין להפרת ההנחיות של יועציו ואמר: "כולם צריכים ללמוד את ההנחיות של משרד הבריאות ולהקפיד עליהם ולאכוף אותם בצורה שוויונית. גם בהנחיות על אכיפת ההפגנות. עכשיו פתאום כולם מתעוררים מול אדם אחד, כל מי שהפר בידוד צריך לשלם קנס אבל אסור שתהיה אכיפה בררנית". קבע.

שרת התחבורה מירי רגב תקפה את המפגינים נגד נתניהו והתייחסה לתיעוד של מפגינים שסעדו אתמול מחוץ למעון ראש הממשלה; "אוכלים מאותה צלחת ומדביקים אחד את השני", ותהתה "למה המשטרה לא מנעה את אותו משתה אנרכיסטי בבלפור? האם זה משום שהגורם המשפטי לא הנחה את המשטרה או משום שהמשטרה לא ביצעה את זה?".

יו"ר 'כחול לבן' השר בני גנץ יצא להגנת המפגינים ואמר: "זכות ההפגנה היא זכות יסוד, וזכות התפילה היא זכות יסוד. המגזרים עוברים על החוק וזה לא בסדר. ראוי שההפגנות בבלפור יתקיימו. מי שעושה מסיבות חוף, זה לא המקום".

‏בשלב מאוחר יותר כשהשיח לא ירד מהשולחן, פנה ראש הממשלה נתניהו ליועץ המשפטי אביחי מנדלבליט ושאל, "הדבר שנשאלנו היא האם הייתה הנחיה למנוע אכיפה משטרתית. השר אוחנה אמר שהוא שאל את היועצת המשפטית שלו והיא אמרה שהדבר הזה מקובל והוא לא יכול לאכוף והיא הסתמכה על היועץ המחוזי".

‏היועץ המשפטי מנדלבליט השיב לנתניהו ואמר כי "יש קושי לאכוף את הקפסולות זה לא משפטי".  לדבריו: "מי שמגיע להפגנות מחויב לעמוד בכל כללי בריאות הציבור. יש פה טיעון משפטי לא פשוט אבל השמירה על הבריאות של כולנו, במיוחד בסיטואציה של סגר, מחייבת להטיל הגבלות, והמשטרה צריכה לאכוף. יש עניינים ממש לא פשוטים לאכיפה. נדון על זה מחר בקבינט הקורונה".

קודם לכן התבטא המשנה ליועמ"ש רז נזרי כי אי אפשר להמשיך את ההפגנות באותה מתכונת וכי יש לפעול בנושא.

ישיבת ממשלה טופז לוק הפגנות חרדים קורונה בידוד ביתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד