י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
רואים תוצאות בשטח

שיפור נוסף ומשמעותי בניקיון החופים בישראל

במסגרת תוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה עולה שיפור נוסף בנקיון החופים בארץ, זאת ע"פ המדד הקודם שעמד על כ-71.87% וכעת עומד על 80.31% מהחופים שדורגו כנקיים

שיפור נוסף ומשמעותי בניקיון החופים בישראל
חוף שבי ציון צילום: גידי בטלהיים

שיפור משמעותי בניקיון החופים הפתוחים בישראל במחצית הראשונה של חודש זה, נתוני מדד "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה מראים כי 80.31% מהחופים שנמדדו דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד" לעומת 71.87% במדד הקודם.

הרשויות החופיות הנקיות ביותר הן: אשדוד, קריית ים, תל אביב- יפו, טירת כרמל, בת ים, נתניה, עכו וחוף השרון במסגרת התקצוב המוגבר שמעניק המשרד להגנת הסביבה לפעולות האכיפה בחופים, חולקו עד כה בעונת הרחצה הנוכחית 945 קנסות על עבירות ניקיון

ממדד חוף נקי לשבועיים שהסתיימו ביום שלישי שעבר, עולה, כי לקראת חגי תשרי, חל שיפור ברמת ניקיון החופים. נתוני המדד מצביעים על כך ש-80.31% מהחופים שנמדדו דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד", לעומת 71.87% במדד הקודם. בתקופה המקבילה בשנה שעברה נמצאו 71.21% מהחופים נקיים עד נקיים מאוד. מתחילת השנה 56.06% מהחופים היו נקיים לפחות 70% מהזמן.

הרשויות החופיות הנקיות ביותר (בעלות ציון "נקי מאוד") הן: אשדוד, קריית ים, תל אביב- יפו, טירת כרמל, בת ים, נתניה, עכו וחוף השרון.

במסגרת תוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה, היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית יוזמת סיוע לרשויות החופיות בביצוע פעולות אכיפה בחופי הים בחודשי הקיץ. הסיוע ניתן באמצעות תגבור כוח הפיקוח על-ידי שוטרי משטרת ישראל, אשר מלווים את הפקחים מטעם הרשות החופית בפעולות הפיקוח ואכיפה, במטרה ליצור הרתעה מול עברייני פסולת בחופי הים ולצמצם את הנזק לסביבה החופית והימית. עד כה, במסגרת תכנית תגבור האכיפה בוצעו 265 פעולות בתחומן של 13 רשויות חופיות (ובהן איגוד ערים כנרת). הפעולות התבצעו במשך כ-1,880 שעות מצטברות ובסיוע של 398 שוטרים. במהלך פעולות אלו חולקו כ-3,123 קנסות, ומתוכם כ-945 קנסות על עבירות ניקיון.

תוכנית "חוף נקי" פועלת למזער את כמות הפסולת הימית בישראל ולפעול לניקיונם של החופים והים בהתאם למחויבות הבינלאומית, לטובת הסביבה והציבור בישראל. כדי להגשים מטרה זו פועלת התכנית בשישה צירים מרכזיים, השלובים זה בזה, כאשר העיקרון המוביל הוא שינוי תודעתי לחשיבות הים והחופים ולחיזוק לקיחת האחריות האישית.

בנוסף ניתנה תמיכה גדולה מאוד לרשויות ע"מ לבצע פעולות ניקוי בחופי ים לא מוכרזים לרחצה שבתחומן וכן לראשונה, יינתן מיקוד מיוחד לנושא הפחתת שימוש בכלים חד-פעמיים.

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל הגיבה לנתונים ואמרה כי "המשרד ממשיך להשקיע תקציבים ומאמצים להגברת רמת הניקיון בחופים הפתוחים לטובת כלל הציבור והסביבה – ואנחנו רואים את התוצאות בשטח. אמנם בימים מאתגרים אלה לא ניתן לשהות בים, בשל מגבלות קורונה, אבל חשוב לזכור שהפלסטיק שאנחנו מוצאים בים מקורו גם ביבשה – ולא רק השלכת פסולת בחופים עצמם. נמשיך להוביל מדיניות וצעדים שיאפשרו להתמודד עם תופעת הכלים החד-פעמיים מפלסטיק שפוגעים בסביבה הימית בישראל".

חוף הים נקיון המשרד להגנת הסביבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד