י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
קצה גבול הקיבולת?

מנכ"ל משרד הבריאות למנהלי בתי החולים: "להתייחס למצב כאל מצב חירום"

לאור התחזית להגעה ל-800 חולים קשה עד סוף השבוע, הורה מנכ"ל משרד הבריאות לבתי החולים להיכנס לכוננות חירום. מד"א הונחה להעביר את החולים לבתי החולים, ולא להמתין לקליטתם

מנכ"ל משרד הבריאות למנהלי בתי החולים: "להתייחס למצב כאל מצב חירום"
פרופ' חזי לוי צילום: חורחה נובומינסקי, לע"מ

מגיעים לקו האדום: לאור התחזית לפיה עד סוף השבוע יעלה מספר החולים קשה ב200 נוספים, כך שמספר החולים קשה יעמוד על 800 – שהוא כזכור מהווה את 'הקו האדום' עליו התריעו במערכת הבריאות, שלח היום מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי מכתב למנהלי בתי החולים, המרכזים הרפואיים והמוסדות הגריאטריים, בו כתב כי לאור ההתפתחויות האחרונות  מערכת הבריאות נכנסת למצב חירום.

במכתבו למנהלי בתי החולים כותב מנכ"ל משרד הבריאות כי "שיעורי ההדבקה הגבוהים באוכלוסייה ועלייתם (קצב ההכפלה עומד מתחילת החודש על 10 ימים) צפויים להוביל לעומס תחלואה משמעותי בימים ובשבועות הקרובים, אשר עשוי למתוח חלק מהמערכת לקצה גבול היכולת. על בסיס התחזיות שהוצגו לנו בסוף השבוע האחרון, אנו צפויים לסיים את עשרת הימים הקרובים עם תוספת של כ-300-200 חולים קשים/מונשמים/קריטיים".

לאור זאת, כותב לוי, "אני מבקשכם, ללא יוצא מן הכלל, להתייחס למצב זה כמצב חירום של מערכת הבריאות, וכמצב כזה אני מצפה מהנהלות כלל בתי החולים והמוסדות הגריאטריים להתגייס כולן למאמץ הלאומי להתמודד עם עומס התחלואה הצפוי".

במקביל, דווח היום כי עובדי מד"א הונחו להעביר את החולים לבתי החולים, אך לא להמתין לקליטתם וזאת לאחר שבימים האחרונים ארעו מקרים רבים שבהם הועברו החולים לבתי החולים, אך שם טענו כי אין עבורם מקום וכך נדרשו אנשי מד"א להעביר את החולים לבתי חולים אחרים.

קורונה משרד הבריאות חזי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד